خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقض جدید در زندان های سعودی / تضمین حقوق بازداشت شدگان «دروغ» است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از الخلیج آنلاین، صفحه رسمی «بازداشت شدگان عقیده»( معتقلی الرأی) در توئیترخود به از اطلاعات بیشتری درباره آزار و اذیت و شکنجه بازداشت شدگان در زندان های آل سعود پرده برداشت.

این صفحه در تویئت خود به نقل از یکی از خانواده های بازداشت شدگان آورده است که مطالب منتقل شده در رسانه های سعودی درباره حقوق تضمین شده برای بازداشت شدگان «دروغ و کذب» است.

این خانواده گزارش دادند که دستگاه امنیت دولت، دستگاه دروغگویی است. اگر حقیقت را می خواهید، باید آن را داخل سلول ها در زندان های کثیفی بیابید که ریاست آن را افسران کثیف برعهده دارند.

در این توئیت آمده است که بروید و به بدن بازداشت شدگان نگاه کنید که چگونه بدن هایشان شلاق خورده است و چگونه افسران امنیتی دولت آنها با کفش هایشان لگدمال کرده اند. به طوری که بدن هایشان از ضرب و شتم سیاه و کبود است.

این صفحه به نقل از یکی از خانواده های بازداشت شده که هفت سال در زندان آل سعود به سرمی برد، نوشت که سلول ها مملو از حشره و موش است.

این خانواده گزارش داد که این فرد بازداشت شده در زندان های سعود از دردهایی رنج می برد که به آن توجهی نمی شود. اگر از آنها بخواهد که درمان شود، شکنجه ها را تکرار می کند تا از این کار منصرف شود.

این اطلاعات در زمانی منتشر شده است که سازمان های بین المللی و فعالان درباره نقض گسترده حقوق صدها زندانی در زندان های سعودی به دست مقامات این کشور سخن می گویند. به طوری که هفته گذشته،«صالح الضمیری» مبلغ عربستانی در زندان الطرفیه در منطقه القصیم عربستان فوت کرد. پیش از این نیز فعالان حقوقی در ژانویه گذشته از وفات «شیخ احمد العماری» رئیس دانشکده قرآن کریم در دانشکده مدینه منوره به دلیل سکته مغزی داخل زندان های سعودی خبر دادند.

منبع: شبستان/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.