خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماجرای حمله یک زن به یک کشیش/ راهب برزیلی: زنان چاق به بهشت نمی روند؟ + ویدئو

فاطمه بارکر یکی از برجسته ترین زنان عربی است که درصدد تغییر دادن دیدگاه جامعه به زنان است و انجمن رضایت داشتن از خود را تشکیل داد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ این راهب در نکوهش زنان چاق گفت: آنها شانس ورود به بهشت را ندارند. سخنان این راهب هنوز تمام نشده بود که با حمله یک زن چاق به وی، نقش بر زمین شد.

این راهب پس از ایستادن و بازگشت به سن، به خاطر سخنانش عذرخواهی نکرد و اصرار داشت که در حق انان اشتباه نکرده است.

بیشتر کاربران این بخش از ویدئو را با عبارت های تمسخرآمیزی منتشر می کردند و برخی دیگر به ویژه زنان از سخنان وی ابراز انزجار کردند.

چندین ساعت پس از انتشار این ویدئو ،هشتگ ” آیا دختر چاق دوست داری یا لاغر؟” در میان کاربران توییتر منتشر شد و در مصر بیش از ۴۲ هزار نفر بدان پیوستند.

این در حالی است که برخی نیز مانند الحمود دیدگاه متعادلی ارائه دادند و گفتند:

عشق هیچ رابطه ای با ظاهر ندارد شاید تنها حسی باشد که بدون اراده در درون تو به وجود می آید.

برخی از زنان نیز با ابراز ناخرسندی از این سئوال،بدون اعلام وزن خود، با زنان چاق ابراز همدردی کردند.

ریم الشمری نیز در توضیح این هشتک نوشت: زن مگر کالاست که چاق و لاغر آن را دوست داشته باشی؟ به خدا زشت است خداوند به زنان کرامت داده و زنان برای خود رنگ و شکلی انتخاب نکرده اند تا کالای ارزانی برای تمایل مردها باشد .

زنان در هر صورت زیبا هستند. اخلاقی عمل کنید.

ساره القحطانی نیز نوشت: زنان امانت هستند و برای توهین خلق نشده اند.

مدافعان حقوق زنان نیز درصدد تغییر دادن دیدگاه جامعه به زنان و جلوگیری از تسلیم شدن آنان در برابر استانداردهای فیزیکی هستند که معمولا در میان مردان جایگاهی ندارد.

بسیاری از جوامع به ویژه کشورهای عربی غالبا دید خوبی نسبت به زنان چاق ندارند.

با این وجود چندین کشور طی سالهای اخیر در صدد تغییر دادن این دیدگاه هستند.

فاطمه بارکر یکی از برجسته ترین زنان عربی است که درصدد تغییر دادن دیدگاه جامعه به زنان است و انجمن رضایت داشتن از خود را تشکیل داد.

وی در بسیاری از محافل رسانه ای شرکت و درباره ضرورت پذیرش افراد مختلف صرف نظر از اندام و صورت ظاهری و ویژگی های جسمی توسط جامعه سخن گفت اما بیشترین تلاش وی برای زنان چاق است.

بارکر در صفحات شخصی خود در پایگاه های اجتماعی ، تصاویر زنان چاق را برای تشویق جوامع و این گروه از زنان برای پذیرش خود و تسلیم نشدن در برابر افکار منفی را منتشر کرد .

وی نسبت به شیوع تب کشنده لاغری که ناشی از تمجید و ترویج این دیدگاه است و جسم لاغر تنها و مهم ترین راه سعادتمندی و موفقیت و ایجاد عشق در جهان برای زنان است، هشدار داد و گفت این دیدگاه نادرست و غیر بهداشتی است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.