خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجد«باصونه» در فهرست بهترین معماری های جهان

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از صدی البلد، برای نخستین بار یک مسجد مصر در فهرست ۲۷ مسجد برتر در سطح جهان در مسابقه عبداللطیف الفوزان برای معماری مساجد قرار گرفته است، به طوری که مسجد «باصونه» در استان سوهاج در جنوب قاهره انتخاب شد و قرار است برندگان این مسابقه معماری در نوامبر آینده اعلام شوند.

«ولید عرفه» بنیانگذار معماری دارالعرفه و مسئول طراحی و ساخت مسجد باصونه در استان سوهاج توانسته است در میان ۴۰ نامزد از ۱۱ کشور برای این دوره از جایزه معماری خاورمیانه انتخاب شود و تنها در بین ۹ نامزد از موسسه های آمریکایی، انگلیسی، اماراتی، اتریشی، عراقی و عمانی قرار گیرد.

جایزه «محمد مکیه» متعلق به مسابقه معماری مساجد«عبداللطیف فوزان» به عنوان بخشی از «جایزه ویژه سالیانه» است که هرساله بهترین تولیدات معماری را جشن می گیرند، این جایزه سالیانه برای همه افراد و سازمان هایی برگزار می شود که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر تحول و پیشرفت معماری و محیط خاورمیانه تاثیر می گذارد.

کمیته برگزارکننده این مسابقه در بیانیه ای اعلام کرد: «ولید عرفه» طراح مسجد باصونه که در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی تکمیل شد، تقدیر و توجه جامعه معماری داخلی، منطقه ای و بین المللی را به دست آورده. تاجایی که در فهرست  «جایزه عبداللطیف الفوزان برای معماری مساجد» قرار گرفت و برای گرفتن این جایزه نامزد شده است.

عرفه همچنین در جایزه «سکوی جوانان عرب و آفریقا» که در اسوان برگزار شد، برنده شد. به طوری که مسجد باصونه به یکی از نمونه های معماری اسلامی معاصر تبدیل شده است.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.