خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سینمای بالیوود و نقش آن در اسلام‌ستیزی

در سه بخش تحریف تاریخ و حمله به مسلمانان مظلوم کشمیر واختلاف افکنی بین مردم هندوستان و تابوشکنی و توهین به تمام ادیان ، مذاهب و فرق می پردازیم

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) ؛ در سه بخش تحریف تاریخ و حمله به مسلمانان مظلوم کشمیر واختلاف افکنی بین مردم هندوستان  و تابوشکنی و توهین به تمام ادیان ، مذاهب و فرق  می پردازیم.

فیلم  pk توهین به تمام ادیان ، مذاهب و فرقه ها  می پردازد: این فیلم بیشتر کسانی که خود را مباشرین خداوند می‌نامند و از این طریق پول‌ها زیادی به دست می‌آورند را مورد انتقاد قرار داده. پیام فیلم مخالفت با خرافات ادیان است که به تمسخر  ادیان مختلف می پردازد ، این فیلم یک اثر ضد خداباوری محسوب می شود و اعتراضات مذاهب مختلف را برانگیخت.

نظرات ادیان و سیاست مداران درباره فیلم پی کی

هندوها و کاهنان معابد افراطی بیشترین ضربه را از فیلم پی کی خوردند و نگاه مردم هند نسبت به ادیان تغییر کرد و حامیانشان در اعتراض به فیلم تظاهرات کردند و خیلی از سینماهای هند در این آشوب ها تخریب شد  اما نگاه مردم به خداباوری تغییر کرد و متاسفانه ضربه زیادی بر اعتقادات مردم وارد کرد و تمام ادیان را در بر گرفت شاید در نگاه اولیه ضربه اصلی به هندوها وارد شده باشد ولی فیلم پی کی  هیچ دینی را از انتقاد خود بی نصیب نگذاشته است و  علت جدایی مردم پاکستان و هند را خدا می داند و نگرش فیلم به گونه ای است که مذهب و خداهایشان باعث این جدایی شده اند و یک نگاه دهکده جهانی گونه به دنیای اطراف خود دارد و سعی دارد  نگاه اومانیستی را به بیننده القا کند .  همچنین فیلم مورد استقبال سیاسیون قرار گرفت و یکی از وزرای هند دستور داد که از این فیلم مالیات گرفته نشود.

فیلم هم در جامعهٔ اصلی هند و هم در جامعهٔ مجازی از حمایت بسیار بالای مردم عادی و افراد مشهور برخوردار بود. با بودجه ای ۸۵ کروری به فروش ۸۳۲ کروری رسید و به پرفروش ترین فیلم بالیوود در آن زمان تبدیل شد . فیلم pk  که در ژانر کمدی دسته بندی می شود محصول ۲۰۱۴ و باحضور بازیگر باسابقه و پرفروش هند عامر خان ( امیر خان )  اکران شد.

پی‌کی فیلمی طنز و کمدی-درام هندی به کارگردانی راجکومار هیرانی و ساخته شده در سال ۲۰۱۴ است که سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند می‌باشد. فیلم‌نامه فیلم توسط هیرانی و آبیجات جوشی به رشته تحریر درآمده است. این فیلم در ۱۵ روز اول اکران خود تمام رکوردهای فروش را جابه‌جا کرد و فروش بی‌سابقهٔ ۳۰۰ کروری داشت.

پی کی با قبح شکنی توانست به بالاترین فروش در تاریخ هند برسد و به یکی از محبوب تر کمدی های بالیوودی در خارج از هند تبدیل شود .

داستان فیلم

فیلم پی کی در رده داستان های فانتزی تخیلی نیز قرار می گیرد قصه فیلم پی کی بر پایه دو داستان استوار است. اولین داستان  عاشقانه و دومین  مذهبی و عقیدتی. در داستان اول دو جوان عاشق یکدیگر می‌شوند اما پس از مدتی دختر که اهل هند است متوجه می‌شود که معشوق او پاکستانی است

همین باعث مردد شدن او می‌شود چرا که او دیدگاهی منفی نسبت به مسلمانان دارد و اعتقادات مذهبی او باعث ایجاد یک نگرش منفی می‌شود و همین باعث بروز یک سری اتفاقات تا پایان فیلم می‌شود. در طرف دیگر فیلم و داستان دوم‌که موازی با داستان اول در حال نمایش است، آدم فضایی (پی‌کی) برای تحقیقات به زمین می‌آید و از کنترلی برای ارتباط با سفینه‌اش استفاده می‌کند.

در ابتدای فیلم این کنترل توسط یک دزد به سرقت برده می‌شود. پی‌کی که به دنبال کنترل خود روی زمین می‌گردد از تمامی انسان‌هایی که در راهش قرار می‌گیرد جویای کنترل می‌شود اما همه این جواب را می‌دهند: «ما از کجا بدانیم… خدا می‌داند کجاست»… همین مقدمه‌ای می‌شود تا او به دنبال پیدا کردن خدا برود و با چند مذهب رایج در هند برخورد می‌کند.

در اواسط فیلم با نگاه خطرناکی که در فیلم جاری است سعی در کوبیدن تمام ادیان و نه یک مذهب و فرقه و به کرسی نشاندن حرف خود که بعضی الان می گویند دین من انسانیت و یعنی هیچ دینی جز انسانیت ندارم.

این تفکر در حال ترویج از طریق بالیوود است تا مردم را از خدای یگانه دور کنند  در حالی که ذات خدا و دین کمک به هم دیگر و محبت است ، فیلم تلاش می کند چهره ای خشن از اسلام  نمایش دهد و این واقعیت را که اسلام دین دوستی  برادری و رحمت است با استفاده از برخی اقدامات مثل قمه زنی توسط گروه اندکی از شیعیان که مورد تایید اکثریت مراجع عظام و علما نیست در جهت خواست سرمایه گذاران و سفارش دهندگان فیلم پیش ببرد ، فیلم با قمه زنی و خونریزی و اجازه ندادن به دختر برای شرکت در مدرسه ، سعی در تخریب دین اسلام و تشیع را دارند که به خوبی توانسته از عهده  این کار برآید  ، با هجوم فیلم های بالیوودی  اذهان  مردم شست و شو داده می شود .

هر دو داستان به هم گره‌می‌خورند و در انتها برآیند هردو باعث یک نتیجه‌گیری می‌شود که خدا و هر مذهبی باعث جدایی انسان ها از یک دیگر می شوند .

فیلم پی کی خدارا عامل جدایی مردم  و جدایی عاشقان از یک دیگر  معرفی می کند ، در نتیجه اعتقادات هر دو گروه را تخریب می کند و به هدف اصلی فیلم  که تخریب مذاهب است می رسد  ، نه تقریب مذاهب

تحریف تاریخ و اسلام ستیزی بالیوود

” پدماوتی ” یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر در بالیوود است که حاشیه‌هایش سرآمد تمام جهان شد  فیلمی در سبک حماسی، درام تاریخی که بازیگران مطرحی از سینمای هند چون دیپیکا پادکونه، شاهد کاپور و رانویر سینگ در آن به ایفای نقش پرداختند. داستان پدوماتی چه بود که این همه جنجال بر به پا کرد؟

فیلم «پدماوتی» به کارگردانی «سنجی لیلا بنسالی» (فیلم‌ساز هندی)، پس از نمایش در حالی جنجالی و بحث‌برانگیز شد که بسیاری از هندوهای افراطی تصور کردند به ملکه «پدماوتی» – که نمادی از متانت و وفاداری هندوان در برابر بیداد «سلطان علاءالدین خلجی» (شاه ترک‌تبار افغانستانی) پنداشته می‌شود- اهانت شده است.‌

در مورد «علاءالدین خلجی» دو گونه دیدگاه وجود دارد؛ برخی‌ او را شاه عادل، متدین، کشورگشا می‌دانند؛ عده ای دیگر  – به ویژه هندوهای افراطی – از وی به نام سلطان ظالم ، اسکندر ثانی، مسلمانِ متعصب و خون‌خوار، چپاول‌گر و فرد جاه‌ طلب یاد می‌کنند. که در فیلم پدماوتی یک  پیش گو به علاءالدین خلجی می گوید : اگر به زیباترین زن جهان دست پیدا کند او تبدیل به اسکندر خواهد شد، فیلم سعی می کند با شعله ور ساختن اختلاف هندوها و مسلمانان آنها را به سمت درگیری و خشونت سوق دهد.

دو گروه به فیلم اعتراض کردند مسلمانان و هندوهای افراطی : 

چهره پادشاه را به صورت افراطی و داعشی گونه    و ملکه هندو را نشان پاک دامنی نشان می دهد ،  این فیلم که با بودجه کلانی ساخته شده ،  اعتراضات هر دو گروه را برانگیخت  نکته قابل توجه این که برای عوامل فیلم  جایزه تعیین شد جنجال‌ها بر سر اکران پدماوتی با انتشار ویدئویی از آن در ماه دسامبر ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد. یکی از رهبران حزب «بهاراتیا جاناتا» برای کشتن دیپیکا پدوکونه، هنرپیشه زن و لیلا بهانسالی، کارگردان فیلم جایزه تعیین کرده و اعضای گروه راجپوت کارنی سنا هندوها را به اعتصاب سراسری فراخوانده بودند.

اشتباهات کارگردان از سبک موسیقی آن دوره از اشتباهاتیست که مشخص می شود  که از موسیقی افغان استفاده شده ، درصورتیکه از موسیقی باستانی هند باید استفاده می شد و منتقدین بالیوود به این نکته اشاره کرده و در طراحی ها قوی کار شده ولی موسیقی هم خوانی با دوران سلطان علاءالدین ندارد.

مورخان هندی معتقدند ملکه پادمینی، شخصیت واقعی تاریخی نیست و تنها شخصیت تاریخی این فیلم علاءالدین خلجی است. وی دومین و قدرتمندترین پادشاه دودمان خلجی بود که از سال ۱۲۹۶ تا ۱۳۱۶ میلادی حکومت کرد.

داستان پدماوتی داستانی تخیلی و جعلی است  که آتش اختلاف دو طرف را شعله ور می کند  و در تاریخ این ملکه پادمینی وجود ندارد و دعوای هندوان بر سر الهه ای است که وجود خارجی ندارد .

حمله به مردم مظلوم هند و قهرمان ساختن از پلیس کشمیر

فیلم جولی ال‌ال‌بی ۲ ( : Jolly LLB 2) یا جوانی وکیل مدافع ۲ ،  محصول سال ۲۰۱۷ و به کارگردانی سوبهاش کاپور است. در این فیلم بازیگرانی همچون  آکشای کومار ، هما قریشی، سراب شوکلا، سایانی گوپتا ایفای نقش کرده‌اند. هزینه فیلم ۳۰ کرور و با برگشت سرمایه ۲۹۷ کرور فروش شگفت انگیزی به دست آورد یکی از دلایل آن پرداختن به پلیس فاسد و بازی آکشای کومار است.

در این فیلم که از شبکه یک سیما نیز پخش شده است در فیلم جولی ال ال بی ۲ که به پلیس فاسد هند می پردازد در پایان فیلم به مسلمانان کشمیر و معترضین کشمیر  ،  تروریست گفته می شود  و  معترضان کشمیر از سلاح گرم استفاده می کنند در شرایطی که معترضین کشمیری تجمعات بدون سلاح و صلح آمیز داشته اند با فجیع ترین سرکوب ها مواجه شده اند  ، دولت هند با برخورد خشن مردم کشمیر را سرکوب می کند ،  در فیلم یک پلیس خوب وجود دارد که ناجی وکیل جوان می شود وآن پلیس ، کشمیری است سعی دارد عدالت را اجرا کند  ، ولی واقعیت چیست ؟ در این چند ساله که دولت جدید هند بر سرکار آمده  ، خشونت علیه مسلمانان مظلوم کشمیر شدت گرفته  ، پلیس کشمیر در این چند ساله و مخصوصا در سال ۲۰۱۶ و درگیری های امسال که به تظاهرات مسالمت آمیز آنها حمله  و سرکوب شد   ، در فیلم وکیل مدافع جوان ۲ قهرمان و ناجی فیلم پلیس کشمیر است و بقیه پلیس ها فاسد تلقی می شوند.

واقعیت کشمیر چیست و مردم کشمیر چه می خواهند :

دولت هند به رهبری حزب ناسیونالیست هندو بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی) با تغییر قانون اساسی این کشور، پس از هفتاد سال، خودمختاری و امتیازات ویژه را از جامو و کشمیر سلب کرد. دولت هند این اقدام را اصلاح “یک اشتباه تاریخی” نامید. این اقدام هند با استقبال ساکنان هندوی منطقه و خشم مسلمانان رو به رو شد.

استفاده اسرائیل از هنرپیشه های بالیوود برای تطهیر جنایات خود علیه فلسطینی ها رژیم صهیونسیتی در ادامه طرح های خود به دنبال اختلاف افکنی مذهبی  است که با رژه رفتن  سلبریتی ها ی بالیوود بر روی فرش های  آغشته به خون کودکان فلسطینی در جشنواره های گوناگون سعی در مشروعیت بخشیدن به این رژیم جعلی و اشغالگر  دارد .

به گفته رسانه های صهیونیستی ، دست کم ۱۰ نفر از مهمترین بازیگران سینمای هند از جمله “آنیل کاپور” و “آمیشا پاتیل” به تل آویو رفتند  تا در فستیوالی  که  برای سینمای هند برگزار شده بود شرکت نمایند ، هدف اصلی آن نزدیک کردن رژیم صهیونیستی و هند به یکدیگر است .

سه تن از بازیگران مسلمان  سینمای هند به این میهمانی و فستیوال نرفتند شاهرخ خان  ، سلمان خان و عامر خان به رژیم صهیونسیتی سفر نکردند که باعث محبوبیت دوچندان این سه خان بالیوود شد

جمع بندی :

بالیوود با سرمایه گذاری ، حمایت و هدایت رژیم صهیونیستی سال هاست روی پروژه اختلاف افکنی بین مسلمانان و هندوها کار می کند، نتیجه فعالیت جهت دار چندین ساله به مرور خود را در لایه های مختلف جامعه ی هندوستان اعم از دولت مجلس و هندوهای افراطی نشان می دهد، حملات خشونت بار و غیرانسانی هندوهای افراطی در سایه حمایت دولت و پلیس علیه مسلمانان، سوزاندن آن ها به صورت زنده در آتش ، هجوم صدها نفری به مسلمان هندی و سنگ باران کردن آن ها، آتش زدن خودروها، مغازه ها و خانه های آنان، یکی از نتایج  شرم آور فیلم های  بالیوود طی این سال هاست ، موضوعی که با روح هنر و تهعد هنرمندان به بشریت منافات دارد و هیچ مذهب و دینی این گونه نسل کشی ها را تایید نمی کند، سینمای متعهد در هر کجای این کره خاکی وظیفه دارد خیانت آشکار و ظلم به مسلمانان مظلوم هند را به تصویر بکشد و چهره های کریه پشت پرده و طراحان این فاجعه را که متاسفانه نقش  سینمای هند  را نمی توان در پدید آمدن آن انکار کرد برملا سازند.

پایان/ ص

پیام بگذارید