خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشیع انگلیسی ؛ از تحریک احساسات مذهبی تا تفرقه افکنی

حجت الاسلام شریعتمداری با اشاره به اینکه تفکرات تشیع انگلیسی هیچ مبنای علمی و دینی ندارد، گفت: این جریان با تحریک احساسات مردم به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی و تفرقه میان شیعه و سنی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام حمیدرضا شریعتمداری، عضو هیأت علمی گروه شیعه شناسی دانشگاه ادیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به گرایش های سکولاریستی تشیع انگلیسی، گفت: انقلابی نبودن، نداشتن دغدغه مبارزه با استکبار، استعمار و استبداد از ویژگی های بارز تشیع انگلیسی است.

حجت الاسلام شریعتمداری با اشاره به پرهیز تشیع لندنی از تقریب بین مذاهب اسلامی، عنوان کرد: این تفکر در برخی موارد برخلاف مذاهب اسلامی به راحتی با ادیان دیگر ارتباط برقرار می کند اما به عنوان مثال برای مسأله فلسطین هیچ اهمیتی قائل نیست.

عضو هیأت علمی گروه شیعه شناسی دانشگاه ادیان با بیان اینکه جنبه شعائری دین و مذهب برای تشیع انگلیسی از جاذبیت بیشتری برخوردار است، اظهار داشت: تشیع لندنی در میان آموزه ها خاص شیعی به دنبال مرزبندی میان تشیع و سایر مذاهب است.

وی افزود: این تفکر در برخورد با مناسک دینی تنها به مناسکی مانند عزاداری توجه دارد که سبب تشخص تشیع از سایر مذاهب می شود اما مقوله هایی مانند حج، اعتکاف، نماز جماعت و غیره هیچ توجهی ندارد.

رییس دانشکده فلسفه از ضربه زدن تشیع لندنی به انسجام اسلامی انتقاد کرد و ابراز داشت: این تفکرات بسیاری از مراجع تقلید از دائره تشیع خارج می کند و هیچ اهمیتی برای وهن مذهب شیعه قائل نیست.

حجت الاسلام شریعتمداری برگزاری دسته های قمه زنی در قلب خیابان های لندن با چراغ سبز دولت انگلیس را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این در حالی است که همین دولت ها برای مسأله مانند قربانی گوسفند جنجال به پا کرده و شبهه آفرینی می کنند.

عضو هیأت علمی گروه شیعه شناسی دانشگاه ادیان با بیان اینکه نگاه اسلام ناب به قیام امام حسین(ع) یک نگاه کاملا اسلامی و انسانی است، گفت: عاشورا متعلق به همه بشریت است اما تشیع انگلیسی با یک تفسیر خاص شیعی از این قیام به دنبال جبهه بندی میان تشیع و اهل سنت است.

حجت الاسلام شریعتمداری با اشاره به اینکه تفکرات تشیع انگلیسی هیچ مبنای علمی و دینی ندارد، عنوان کرد: این جریان هیچ پایبندی به فقه، بهداشت و توصیه های رهبر انقلاب و مراجع ندارد و با تحریک احساسات مردم به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی و تفرقه میان شیعه و سنی است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.