خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیکر شهید هراچ هاکوپیان در اصفهان تشییع شد

آیین تشییع پیکر شهید هراچ هاکوپیان از شهدای ارامنه اصفهان روز جمعه با حضور جمعی از نیروهای مسلح، ارامنه و مردم اصفهان برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پیکر شهید هراچ هاکوپیان روز جمعه با خودروی ویژه آرامستان ارامنه و با اسکورت ارتش به کلیسای “میناس” منتقل و پس از برگزاری مراسم مذهبی ویژه به ارامستان ارامنه اصفهان منزل شد.

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری، در یادمان شهدای ارامنه اصفهان در آرامستان ارامنه، گفت: شهادت در راه دفاع از وطن از ارزشهای بزرگی است که در تمامی اقوام و ادیان جایگاهی بسیار بالا دارد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محسن آذرافروز افزود: در دفاع مقدس هست هشت ساله مردم ایران تمامی اقوام دوشادوش یکدیگر در برابر دشمنان ایستادند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور اشغال شود.

وی به نقش ارامنه در دفاع هشت ساله اشاره کرد و افزود: مسیحیان در کنار مسلمانان در صحنه‌های نبرد حاضر بودند و این حضور در جبهه‌های حق علیه باطل مشهود بود.

آذرافروز با تقدیر از خانواده شهید هراچ هاکوپیان گفت: خانواده این شهید سال‌های سال برای این عزیز صبوری کردند و به طور قطع این صبوری نزد خدا آخر دارد.

همچنین نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در این آیین گفت: ایران وطن همه ماست و اگر گزندی متوجه این کشور شود همه در برابر دشمن خواهیم ایستاد.

روبرت بگلریان تصریح کرد: همه ما ایرانی هستیم و ایران را وطن خود می‌دانیم و اجازه نمی‌دهیم که دشمن گوشه چشمی به آن داشته باشد.

در ادامه سردار مجتبی شیروانیان به قرائت پیام ستاد کل نیروهای مسلح پرداخت و آیین مذهبی ارامنه با حضور اسقف اعظم ارامنه اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، هراچ هاکوپیان بیستم فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۹ در منطقه عملیاتی باباهادی در شمال قصر شیرین به شهادت رسید.

گروه‌های تفحص در سال ۹۱ پیکر مطهر شهید هاکوپیان را شناسایی کردند و پیکر این شهید در سال ۹۲ همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد زاهدان آرام گرفت.

هویت پیکر شهید هراچ هاکوپیان هفت سال پس از تدفین در دانشگاه آزاد زاهدان از طریق آزمایش دی ان‌ای شناسایی شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به همراه اسقف اعظم سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با حضور در منزل شهید جاوید الاثر هاکوپیان خبر پایان انتظار ۳۳ ساله را به خانواده اش اعلام کردند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.