خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خشم هندوهای آمریکا از انتشار تصویر فتوشاپ‌شده الهه هندو

اشتراک‌گذاری یک تصویر فتوشاپی از سوی خواهرزاده نامزد معاونت ریاست جمهوری که صورت کامالا هریس را بر تصویری از دورگا یکی از ایزدبانوان هندو قرار داده بود، موجب خشم گروه‌های هندو در ایالات متحده شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مینا هریس که در پشتیبانی از عمه خود کامالا هریس در انتخابات پیش رو در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال است، در توییتی که اکنون حذف شده است، همراه با آن تصویر نوشت: «حرفی ندارم جز این که بگویم روز اول جشنواره ناوراتی است.»

ناوراتی یک جشنواره هندوی ۹ روزه است که برای بزرگداشت ایزدبانو دورگا برگزار می‌شود. دورگا در آیین هندوها به عنوان الهه جنگ شناخته می‌شود، و نماد پیروزی خیر بر شر است.

تصویری که مینا هریس، وکیل ۳۶ ساله، به اشتراک گذاشته بود، فوتوشاپی از یکی معروف‌ترین تصاویر این ایزدبانوی هندو بود که او را سوار بر شیر با نیزه سه‌سر به دست تصویر می‌کند.

در تصویر فتوشاپی که مینا هریس به اشتراک گذاشته بود، صورت کامالا هریس روی صورت دورگا، صورت جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر روی صورت شیر و در پایین تصویر، چهره‌ای از رئیس جمهور دونالد ترامپ بر صورت یک شیطان کوچک که توسط ایزدبانو کشته می‌شود، فتوشاپ شده بود.

این تصویر به شدت مورد انتقاد تعدادی از هندوهای آمریکا قرار گرفت که آن را توهین به اعتقادات مذهبی خود خوانده‌اند.

سوهاگ شوکلا از بنیاد هندو آمریکا روز دوشنبه در توییتی گفت: «توییت شما از کاریکاتور ایزدبانو، مائا دورگا، با چهره‌های فتوشاپی برای بسیاری از هندوها در سراسر جهان آزاردهنده است.»

بنیاد هندوی آمریکا می‌گوید که منافع جامعه هندوهای ساکن آمریکا را نمایندگی می‌کند و قبلن دستورالعمل‌هایی را برای استفاده تجاری قابل قبول از مظاهر مربوط به این آیین صادر کرده است.

ریشی بوتادا از کمیته اقدام سیاسی هندو- آمریکایی گفت که تصویر «توهین‌آمیز» توسط خود مینا هریس درست نشده است. وی گفت که قبل از آن توییت آن تصویر در واتساپ دست به دست می‌چرخید. ستاد انتخاباتی آقای بایدن نیز تأیید کرده است که تصویر مذکور کار خانم مینا هریس نبوده است.

«گرچه خانم مینا هریس توییت را حذف کرده است، ولی من معتقدم که هنوز یک معذرت‌خواهی رسمی بدهکار است. نه ایشان و نه هیچ کس دیگری نباید مظاهر مذهبی ما را در خدمت اهداف سیاسی در آمریکا استفاده کند. من سال ۲۰۱۸ وقتی شعبه حزب جمهوری‌خواه در شهرستان فوت بنت نیز کار مشابهی کرده بود، به همین شکل اعتراض کردم.»

آجی شاه، مدیر سازمان هندوهای آمریکایی علیه افترا نیز در بیانیه‌ای آن تصویر را برای جامعه مذهبی هندو توهین‌آمیز و مایه خشم عنوان کرده است.

منبع: محبت نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.