خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۷۷ درصد یهودیان آمریکا به «بایدن» رأی دادند

نظرسنجی بعد از انتخابات/

نظرسنجی‌های پای صندوق و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده نشان می‌دهد برخلاف تصور جمهوری‌خواهان، اکثریت آمریکایی‌های یهودی به نامزد حزب دموکرات رأی داده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علی‌رغم تمام اقدامات تبلیغاتی و خوش‌خدمتی‌هایی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای رژیم صهیونیستی داشت اما گفته می‌شود اقبال یهودیان آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، به «جو بایدن» رقیب دموکرات وی بوده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، نظرسنجی پای صندوق که مؤسسه «جی‌بی‌اِی‌اُ استراتجیز» برای لابی صهیونیستی «جی استریت» انجام داده، نشان می‌دهد ۷۷ درصد یهودیان آمریکا به بایدن رأی داده‌اند.

بر این اساس، ۲۱ درصد از یهودیان آمریکایی نیز با بیان اینکه موضوع اسرائیل برای آنها در اولویت سیاست‌های یک نامزد است، گفتند که به ترامپ رأی داده‌اند.

آمار و ارقام این نظرسنجی همچنین نشان داد که حمایت آمریکایی‌های یهودی از بایدن در مقایسه با «هیلاری کلینتون» در سال ۲۰۱۶، یازده درصد بیشتر شده است.

به نوشته تایمز اسرائیل، حدود یک ماه قبل نیز نظرسنجی «کمیته یهودیان آمریکا» نیز حمایت جامعه آمریکایی‌های یهودی از بایدن را ۷۵ درصد و از ترامپ ۲۲ درصد نشان داده بود.

بر اساس نتایج غیررسمی که تا کنون توسط رسانه‌های آمریکایی از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ارزیابی شده (تا لحظه نگارش این خبر) بایدن با حدود ۶۸ میلیون و ۱۰۰ هزار رأی مردمی و ۲۳۸ رأی الکترال نسبت به ترامپ با ۶۶ میلیون و ۴۰ هزار رأی مردمی و ۲۱۳ رأی الکترال پیش است.

این نتایج در حالی است که «آریه درعی» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه رادیویی گفت: «برای پیروزی ترامپ در این انتخابات دعا می‌کنم. او در این چهار سال نشان داده که دوست واقعی برای یهودی‌ها و اسرائیل است»

منبع: فارس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.