خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس به بایدن تبریک گفت

پاپ فرانسیس در یک گفتگوی تلفنی با جو بایدن پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، براساس بیانیه‌ای که تیم انتقال قدرت جو بایدن منتشر کرد، وی از پاپ فرانسیس «بابت دعا‌های خیر و تبریکاتش تشکر و عنوان کرد که رهبری او در حمایت از صلح، آشتی و پیوند‌های مشترک بشریت در سراسر جهان را ارج می‌نهد».

در ادامه این بیانیه آمده است: بایدن همچنین تمایلش برای همکاری بر مبنای باور مشترک به منزلت و برابری کل بشریت در قبال مسائلی همچون اهمیت دادن به مردم فقیر و به حاشیه رفته، رسیدگی به تغییرات آب و هوایی و استقبال از مهاجران و پناهجویان و ادغام آن‌ها در جوامع ما را ابراز کرد.

گفتگوی تلفنی بایدن و پاپ بعد از آن انجام شد که در روز‌های اخیر چندین تن دیگر از رهبران کشور‌ها شامل امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با جو بایدن گفتگوی تلفنی برقرار کردند.

بایدن و پاپ فرانسیس قبلا دست کم یک بار دیدار داشته اند و این دیدارشان در زمانی رخ داد که پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۵ به ایراد سخنرانی برای کنگره آمریکا پرداخت.

به گزارش ایسنا، گفتگوی تلفنی پاپ و بایدن نیز از یک جهت دیگر قابل توجه بوده و آن این است که بایدن در آستانه تبدیل شدن به دومین رئیس جمهور کاتولیک آمریکا بعد از جان اف. کندی است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.