خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری اولین نشست دولت جو بایدن با آتئیست‌ها و سکولارها

نمایندگان گروه­ های آتئیست و سکولار هفته گذشته اولین جلسه خود را با مقامات کاخ سفید برگزار کردند و این نشان از تمایل دولت بایدن برای همکاری با شبکه ­های رو به رشد آمریکایی­ های غیر وابسته به دین است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از RNS، “ائتلاف سکولار برای آمریکا” جلسه­ ای را با حضور ملیسا راجرز، مدیر اجرایی مرکز مشارکت­ های مبتنی بر ایمان و همسایگی کاخ سفید (دولت بایدن) تنظیم کرد.

رهبران بنیاد رهایی از دین، ائتلاف سکولار برای آمریکا، آتئیست­ های آمریکایی و مسلمانان سابق آمریکای شمالی نیز در این گردهمایی مجازی شرکت کردند. جاش دیکسون، معاون دفتر و مدیر برنامه بن اودل، نیز در این جلسه حضور داشت.

دبی آلن، مدیر اجرایی ائتلاف سکولار گفت: صادقانه بگویم، هنگامی که ما را جایی دعوت می ­کنند یا عضوی از یک جلسه هستیم، احساس می­ کنم که در حال ثبت تاریخ می ­باشیم.

به طور معمول، سازمان­هایی مانند سازمان­های ما که نیازهای افراد غیرمعتقد، بی ایمان، آتئیست، اومانیسم، آزاد اندیش و غیره را مورد توجه قرار می­ دهند، اغلب وقتی صحبت از” فضاهای بین ادیان”می­ شود، نادیده گرفته می­شوند.

راجرز از ایجاد فرصت همکاری با گروه­ های غیرمذهبی، در کنار سازمان­های اعتقادی، استقبال کرد.

وی گفته: دفتر مشارکت همچنان با طیف گسترده­ای از رهبران ادیان و جامعه دیدار می ­کند. ما از گوش دادن به آمریکایی­ها با عقاید مختلف و کشف فرصت­های همکاری برای خدمت به افراد نیازمند، استقبال می­ کنیم.

آلن گفت اعضای عضو ائتلاف نوزده سازمان آزاداندیش، اگنوستیک­ها، اومانیست­ها و سایر سکولارهای آمریکایی، در جلسات هفتگی برگزار شده توسط دفتر مشارک ت­های مبتنی بر ایمان و همسایگی، شرکت کردند.

بایدن با صدور دستور اجرایی در ۱۴ فوریه دفتر را دوباره، پس از منحل شدن توسط دولت ترامپ، راه اندازی کرد.

آلن گفت ائتلاف همچنان نگران تأثیر سیاست­ های دولت قبلی در ارتباط با خدمات اجتماعی مبتنی بر ایمان است و خواستار در نظر گرفتن سیاست­های جدید برای حفاظت بهتر از آزادی مذهبی افراد و اطمینان از جدایی کلیسا و دولت توسط مقامات حکومتی گردید.

آنی لوری گیلور، رئیس مشترک FFRF، از اولین جلسه با دولت جدید استقبال کرد.

وی گفت: با شناسایی بیش از یک چهارم مردم به عنوان افراد بدون دین، بسیار مهم است که جامعه ما، و صدای ما به نفع خرد در سیاست اجتماعی و حمایت از دولت سکولار شنیده شود.

گیلور، که در این جلسه به همراه دو کارمند دیگر سازمان خود شرکت کرده بود، گفت: FFRF همچنین به فراخوان ­های اداره ­های مبتنی بر ایمان در دولت­ه ای فعلی و گذشته نیز پاسخ داده است. وی همچنین در جلسه وزارت امور خارجه در سال ۲۰۱۹ برای پیشبرد آزادی مذهبی نیز شرکت کرد.

این جلسه به دنبال جلسات قبلی بود که نمایندگان جامعه سکولار با دولت اوباما در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ برگزار کردند.

بیل دونوهو، رئیس اتحادیه کاتولیک برای حقوق دینی و مدنی، گفت که وی آخرین جلسه را مشکل­ ساز می­ داند.

وی افزود: اگر دولت بایدن با استقبال از توصیه­ های سکولارهای مبارز، هدف اصلی پایه ­گذاری لایحه­ های مبتنی بر ایمان را تغییر دهد، این به نفع همه ما است و به راحتی این دفتر از بین می­ رود.

مترجم: زهرا زارع

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.