خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وبینارهای بین المللی «دین و پاندمی» با حضور متفکران ادیان

دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌کند؛

دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی اقدام به برگزاری سلسله نشست بین المللی با موضوع گفتگوی ادیان در باب دین و بیماری های عالم گیر کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گروه حکمت و کلام و ادیان و عرفان دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی اقدام به برگزاری سلسله نشست بین المللی با موضوع گفتگوی ادیان در باب «دین و پاندمی» در نیمسال اول تحصیلی سال جاری کرده است.

با ظهور بیماری عالم گیر کرونا و ایجاد تغییرات گسترده در زندگی مردم جهان، نهادها و عالمان دینی اغلب سنت های دینی جهان تمرکز خود را بر این مسئله جهانی و نوظهور قرار دادند. آنچنان که شاهد هستیم طی ۲۰ ما گذشته، آثار مکتوب و شفاهی بسیاری در رابطه با باورهای دینی و بیماری‌های عالم گیر تدوین و ارائه شده است که همزمانی این تحقیقات بر موضوعی واحد، در میان ادیان مختلف جهان، امر نادر و جالب توجهی است.

دانشگاه شهید بهشتی با طراحی یک سلسله سخنرانی بین المللی در تلاش است تا با استفاده از این فرصت چشم اندازهای دینی مختلف را در رابطه با بیماری عالم گیر مبتلا به جهان، کنار یکدیگر قرار داده و امکانی برای گفتگوی ادیان به طور کلی و پیگیری راهکارهای مختلف برای مقابله با این بیماری عالم گیر، به طور خاص، ایجاد کرده باشد.

در این برنامه طی پنج جلسه، متفکران حوزه های دینی یهودیت، مسیحیت، اسلام و بودیسم حضور خواهند یافت و به طرح مواضع کلی سنت خود درباره این پدیده عام گیر می پردازند.

نخستین نشست سلسله وبینارهای بین المللی دین و پاندمی با موضوع «اخلاق یهودیت و پاندمی» با سخنرانی جاناتان کی کرین، محقق اخلاق زیستی و اندیشه یهودی دانشگاه اموری (Emory)، سی و یکم شهریورماه برگزار شد.

نخستین نشست سلسله وبینارهای بین المللی دین و پاندمی گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.