خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نماینده ولی‌فقیه: قبیله‌گرایی آفت اصلی جوامع اسلامی است

قبیله‌گرایی آفت اصلی جوامع اسلامی است و خرده‌گیری‌ها با نگاه‌های محبت‌آمیز از بین می‌رود. همانطور که امام عسکری(ع) فرمودند: برادرانه با هم زندگی کنید و همدیگر را دوست داشته باشید

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار کرد: برای ایجاد انسجام و وحدت‌رویه باید یک دستگاه محور برنامه‌های مذهبی باشد لذا با توجه به جامعه مخاطب، این برنامه‌ها با محوریت مرکز بزرگ اسلامی و به‌صورت مردم‌محور برگزار شود.

وی افزود: مشخصاً همه دستگاه‌ها در این هفته برنامه‌های متنوعی دارند که ما قصد مدیریت نداریم اما مهم‌ترین هدف محور قراردادن یک دستگاه، انسجام و اطلاع‌ بیشتر از برگزاری برنامه‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب در مورد برگزاری اقدامات و برنامه‌ها بیان کرد: برنامه‌های زیادی برگزار می‌شود ولی در حوزه اطلاع‌رسانی در مورد اقدامات انجام شده خوب عمل نمی‌کنیم. با توجه به اینکه وسعت کار زیاد است و از سوی دیگر چون به لحاظ فضای رسانه‌ای دچار تعلل هستیم باید با وحدت روحیه در اطلاع‌رسانی بیشتر برنامه‌های این ایام اقدام شود.

پورذهبی با اشاره به شهادت و زخمی شدن نمازگزاران در مسجدی در شمال افغانستان، با محکوم کردن این اقدام وحشیانه، افزود: اتفاقی که در افغانستان افتاد بسیار جانکاه و جانسوز است و ما در هیچ زمانی در طول تاریخ نمونه‌های این چنینی نداشته‌ایم، امروز دشمن سعی دارد مسلمانان را به دست خود آن‌ها از بین ببرد و این آفت بسیار بزرگی است.

وی بیان کرد: دشمن زمانی به صورت جدی برای ضربه‌زدن به مسلمانان جلو آمد، برای مثال در ایران توطئه‌های مختلفی از کودتا، حمله به هواپیما در طبس، جنگ تحمیلی و برنامه‌های زیادی پیاده کرد و امروز علیه جهان اسلام جنگ نیابتی به راه انداخته که بسیار دردناک است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان افزود: اساس وحدت بر پایه محبت است و اگر انسان‌ها به یکدیگر محبت کنند و احترام بگذارند دیگر داعش و طالبان ایجاد نمی‌شود.

وی قبیله‌گرایی را آفت اصلی جوامع اسلامی خواند و یادآور شد: خرده‌گیری‌ها با نگاه‌های محبت‌آمیز از بین می‌رود. همانطور که امام عسکری(ع) فرمودند: برادرانه با هم زندگی کنید و همدیگر را دوست داشته باشید

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.