خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افتتاح مرکز گفت‌و‌گوی ادیان در کلیسای ارتودکس مصر

مرکز مطالعات و گفت‌و‌گوی بین ادیان با حضور شماری از شخصیت‌های مسیحی مصر در کلیسای ارتودکس «مارجرجیس» در منطقه مصر قدیم افتتاح شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مراسم افتتاح این مرکز روز شنبه، ۱۵ آبان‌ماه با حضور سامی فوزی، رهبر اسقف‌های منطقه اسکندریه وابسته به کلیسای اسقفی انگلیکن مصر، شمال و شاخ آفریقا و تئودوروس دوم، از روحانیون ارشد مسیحیان ارتودکس(بطریرک) افتتاح شد.

سامی فوزی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به افتتاح مرکز مطالعات و گفت‌و‌گوی ادیان، این اقدام را گامی مهم در غنای فعالیت‌های مربوط به گفت‌و‌گوی ادیان برشمرد.

وی افزود: کلیسای اسقفی در تلاش است که مرکز مطالعات اسلامی ـ مسیحی «مطران منیر حنا» را نیز افتتاح کند و اهتمام کلیساهای مصر به مطالعات اسلامی ـ مسیحی روابط اسلام و مسیحیت را تقویت می‌کند.

بنا بر این گزارش، مرکز تازه تأسیس مطالعات و گفت‌و‌گوی ادیان قرار است در زمینه گفت‌و‌گوی بین ادیان و خدمت به شورای کلیساهای خاورمیانه و شورای کلیساهای مصر فعالیت‌های اثربخشی انجام دهد.

کلیساهای خاورمیانه

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.