خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مناظره بهترین راهکار امام رضا (ع) برای گسترش وحدت در بین مذاهب بود

طلبه جامعه المصطفی قم از کشور نیجریه؛

محمد بلو گفت: مناظره بهترین راهکار امام رضا (ع) برای گسترش وحدت در بین مذاهب و فرق اسلامی بود با برخورد عادلانه آن حضرت اندیشمندان مذاهب و فرقه ها را به این رویداد مهم به خوبی دعوت کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «عبدالقادر محمد بلو»، طلبه جامعه المصطفی قم از کشور نیجریه اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران سفارش جدی به وحدت در بین امت اسلامی به عنوان منظومه فکری بزرگان تاکید دارد و امروز باید این آیه به عنوان سرلوحه ایجاد وحدت در بین کشورهای اسلامی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این آیه روشن می شود که وحدت اسلامی یکی از نعمت های الهی است و بر این اساس اختلاف و تفرقه نقمت و عذاب الهی است.

وی خاطر نشان کرد: وحدت اسلامی یکی بودن مذاهب و فرقه ها جامعه اسلامی نیست بلکه وحدت به معنای همبستگی، همدلی و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام است.

محمد بلو ادامه داد: مناظره بهترین راهکار امام رضا (ع) برای گسترش وحدت در بین مذاهب و فرق اسلامی بود با برخورد عادلانه آن حضرت اندیشمندان مذاهب و فرقه ها را به این رویداد مهم به خوبی دعوت کرد.

طلبه جامعه المصطفی قم از کشور نیجریه یادآور شد: البته تعریف وحدت اسلامی از نگاه امام رضا (ع) چند ویژگی داشته که به آنها اشاره می شود اول حضرت برخورد عادلانه ای با فرقه ها و مذاهب داشت، دوم احترام به افراد و عدم توهین به مقدسات فرقه ها، سوم شرکت در جلسات گفتگو و مناظرات علمی، چهارم تلاش در کاهش اختلاف مسلمان و غیر مسلمانان از طریق مناظرات و بحث علمی و پنجم پرهیز از تعصبات قومی و نژادی و تاکید در برابری انسان ها است.

محمد بلو اظهار کرد: امروز نیز باید تلاش کنیم که با عدل و محبت به افراد و شخصیت ها احترام بگذاریم و بتوانیم اندیشه اسلامی را با راهکارهای منصفانه تبلیغ و ترویج دهیم.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.