خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجارت با طعم نسل کشی؛ مسلمانان روهینگیا از فیس‌بوک جریمه می خواهند

فیسبوک هنوز حاضر به اظهار نظر درباره این شکایت نشده و اعلام کرد: «در جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و تنفر آمیز» در میانمار عملکرد سریعی نداشته و از آن زمان به بعد اقداماتی را برای مقابله با چنین رفتاری در منطقه ازجمله ممنوعیت فعالیت حساب کاربری ارتش در اینستاگرام از یکم فوریه (آغاز کودتا) انجام داده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزمسلمانان روهینگیا درحال شکایت ۱۵۰ میلیارد دلاری از شرکت پلتفرم متا (فیسبوک سابق) به دلیل عدم واکنش این شرکت در برابر انتشار اظهارات ضد روهینگیایی خشونت بار هستند.

این شکایت که روز دوشنبه در کالیفرنیا ثبت شد از فیسبوک به دلیل ناتوانی در حذف محتویاتی که در نهایت باعث رفتار خشونت بار علیه جامعه روهینگیایی شد، ادعای غرامت کرده است.

به نقل از رویترز، فیسبوک هنوز حاضر به اظهار نظر درباره این شکایت نشده و اعلام کرده “در جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و تنفر آمیز” در میانمار عملکرد سریعی نداشته و از آن زمان به بعد اقداماتی را برای مقابله با چنین رفتاری در منطقه ازجمله ممنوعیت فعالیت حساب کاربری ارتش در اینستاگرام از ۱ فوریه (آغاز کودتا) انجام داده است.

بیش از ۷۳۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در آگوست ۲۰۱۷ و پس از سرکوب ارتش و کشتار گسترده مردم از ایالت راخینه متواری شدند.

درحالیکه نهادهای حقوق بشری کشتار غیرنظامیان و آتش زدن روستاها را محکوم کرده‌اند مقامات میانمار مدعی هستند که صرفا درحال نبرد با شورشیان بوده و هرگونه جنایت سیستماتیک را رد می کنند.

در سال ۲۰۱۸ بازرسان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کردند که استفاده از فیسبوک نقش مهمی در گسترش نفرت پراکنی داشته که در نهایت به خشونت دامن زده است.

فیسبوک در سال ۲۰۱۸ پس از بررسی مستقلی که به سفارش خودش انجام گرفت، پذیرفت در آن زمان اقدام کافی نکرده است و گفت رسانه‌های این شرکت نقض گسترده حقوق بشر را “مقدور” کرده بودند.

طبق قوانین آمریکا، فیسبوک تا حد زیادی از مسئولیت در مورد محتوای پست‌ کاربرانش مبراست. اما در شکایت جدید استدلال شده است که چنین مصونیتی در قوانین میانمار نیست و قوانین این کشور باید در این پرونده حاکم و جاری باشد.

منبع کانال تلگرامی دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.