خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کاهش تنش‌های مذهبی در هند در گرو ایستادگی برابر نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان است

دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی:

دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی ضمن استقبال از آزادی روزنامه‌نگار مسلمان هندی، کاهش تنش‌های مذهبی در هند را در گرو مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان توصیف کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی و کاهش تنش‌های مذهبی، ضمن استقبال از آزادی روزنامه‌نگار مسلمان هندی که توهین‌های حزب حاکم به اسلام را افشا کرد، مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان را برای کنترل تنش‌های مذهبی در جامعه هند، ضروری توصیف کرد. به گفته این دیده‌بان، این امر مقدمه‌ای برای ثبات و پیشرفت هند خواهد بود.

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که دادگاه عالی دستور آزادی محمد زبیر، روزنامه‌نگار هندی را صادر و ممنوعیت انتشار یا توئیت در صفحات شبکه‌های اجتماعی وی را لغو کرد.

پلیس هند زبیر را پس از افشای اظهارات توهین‌آمیز سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا علیه اسلام بازداشت کرد. در آن زمان این افشاگر منجر به اعتراض شدید بسیاری از کشورهای مسلمان به هند شد.

پلیس هند پس از آن با مطرح کردن شکایتی مدعی شد، محمد زبیر در سال ۲۰۱۸ با انتشار توئیتی به هندوها توهین کرده و وی را به جرم نفرت‌پراکنی مذهبی دستگیر کرد.

در آن زمان یک نماینده کنگره، دستگیری این روزنامه‌نگار مسلمان را حمله به حقیقت توصیف کرد و خواستار آزادی وی شد به‌ویژه اینکه وی با توجه به قوانین هند تخلفی را مرتکب نشده بود.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.