خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تنزل تنش‌های مذهبی در سریلانکا در سایه بحران سیاسی

در کشور سریلانکا بحران سیاسی باعث شده در مرکز هرم قدرت و ساختار آن جابجایی و تغییر ایجاد شود، باعث شده است تا اختلافات مذهبی موجود در این کشور و تنش‌های ناشی از آن به حاشیه رفته و از شدت آن کاسته شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بحران اقتصادی در سریلانکا و بی‌ثباتی سیاسی ناشی از آن عامل مهمی در کاهش شکاف مذهبی بوده است.

در آوریل ۲۰۱۹، سریلانکا شاهد مجموعه‌ای از بمب‌گذاری‌ها همزمان با عید پاک بود که سه کلیسای مسیحی و پنج هتل را در چندین شهر از جمله کلمبو، پایتخت سریلانکا هدف قرار دادند.

در این بمب‌گذاری‌ها دست کم ۲۵۹ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. طی سال‌های گذشته، مسلمانان نیز که ۹,۷ درصد از کل جمعیت ۲۱ میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند، هدف گروه‌های شبه‌نظامی بودایی قرار گرفته‌اند.

حافظ نظیر احمد، نماینده پارلمان از حزب «کنگره مسلمانان سریلانکا» در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: علیرغم تأثیری که بحران جاری در سریلانکا بر همه شهروندان داشته است، اما این موضوع باعث شده است که مردم بدون توجه به پیشینه مذهبی با هم متحد شوند.

وی افزود: سریلانکایی‌ها در حال حاضر از مغالطه‌های سیاسی و اجتماعی که باعث ایجاد احساس نفرت مذهبی شده است، آگاه هستند.

نظیر احمد بیان کرد: جوانان دقیقا متوجه شده‌اند که لازم است برای لذت بردن از یک سریلانکای متحد، نه سریلانکای مبتنی بر تبعیض‌های اجتماعی و فرقه‎‌ای، تلاش‌ها را بسیج کنند.

کشور سریلانکا
عکس ایکنا
منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.