خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توجه به مسلمان‌ستیزی لازمه اقدامات دولت آینده سوئد

مرکز اسلامی استکهلم خواستار شد؛

مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم در بیانیه‌ای درباره انتخابات ۲۰۲۲ سوئد، از دولت آینده این کشور خواست مسلمان‌ستیزی را مشکل جدی تلقی کرده و برای رفع آن بکوشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در بیانیه توجه دولت آینده سوئد به مسلمان‌ستیزی آمده است: شرکت در انتخابات عمومی و آزاد، از حقوق اساسی شهروندان در کشور سوئد است، مرکز اسلامی امام علی(ع) همواره به واجدین شرایط در کشور سوئد توصیه کرده که از فرصت شرکت در انتخابات استفاده کنند. این توصیه، با توجه به وضعیت کنونی جامعه و افزایش شدید نفرت و تهدید علیه اقلیت‌ها، مهم‌تر از گذشته است.

گفتمان خصمانه علیه مسلمانان و اسلام‌ستیزی به صورت واضحی در اماکن بسته و در صحنه سیاست مشهود است. این نوع از گفتمان در زندگی واقعی شهروندان سوئد و بخشی از جامعه مدنی بروز کرده است.

تاریخ به ما آموخته است که این نوع از گفتمان خصمانه که به سوی شهروندان مسلمان نشانه رفته است، در میان آنان باقی نخواهد ماند و به میان دیگر اقلیت‌ها و بخش‌های جامعه نیز کشیده خواهد شد.

مرکز اسلامی امام علی(ع) امیدوار است، دولت آتی، بدون در نظر گرفتن احزاب تشکیل دهنده آن، مسئله مسلمان‌ستیزی را به عنوان مشکلی اجتماعی و جدی تلقی کرده و در رفع آن تلاش کند.

مرکز اسلامی امام علی(ع) از لحاظ سیاسی بی‌طرف است و در انتخابات، توصیه به انتخاب هیچ حزب خاصی ندارد؛ اما در عین حال از انتخاب‌کنندگان درخواست دارد در اعطای رأی خود هشیارانه عمل کنند. همچنین حزب و افرادی را انتخاب کنند که تلاش می‌کنند با مهاجرستیزی مقابله کرده، طرفدار مشارکت تمامی افراد جامعه در ساخت آینده سوئد باشند و مسئله اهمیت آزادی ادیان را جدی بگیرند.

مسلمان‌ستیزی در سوئد
دولت آتی بدون در نظر گرفتن احزاب تشکیل دهنده آن مسئله مسلمان‌ستیزی را به عنوان مشکلی اجتماعی و جدی تلقی کرده و در رفع آن تلاش کندعکس ایکنا

گفتنی است، سوئدی‌ها امروز یکشنبه، ۱۱ سپتامبر برابر با ۲۰ شهریور در انتخاباتی شرکت می‌کنند که سوسیال دموکرات‌‌های چپ‌میانه را در برابر بلوک راست‌گرایانه‌ای قرار داده که «دموکرات‌های سوئد» ضد مهاجرت را شامل می‌شود که به دنبال پس گرفتن قدرت بعد از هشت سال بودن در جایگاه اپوزیسیون هستند.

با افزایش روزافزون تعداد تیراندازی‌ها و جرایمی از این دست که رأی‌دهندگان را دلسرد کرده است، مبارزات انتخاباتی به مبارزه‌ای سرسختانه با جنایات گروهی تبدیل شده و هم‌زمان تورم فزاینده و بحران انرژی در پی حمله به اوکراین به طور فزاینده‌ای در کانون توجه قرار گرفته است.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.