خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قطر خواستار اتخاذ موضع اسلامی واحد علیه توهین به ادیان شد

کشور قطر در نشست هماهنگی مجالس اسلامی خواهان اتخاذ موضع واحد از سوی کشورهای اسلامی علیه توهین به ادیان شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، قطر در اجلاسیه ۱۴۶ مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس جهانی در بحرین خواستار اتخاذ موضع واحد اسلامی برای جرم‌انگاری اقدامات علیه توهین به ادیان، اقدام علیه این ادیان و سوزاندن قرآن شد. مسئول هیئت نمایندگی قطر در این اجلاس است، تأکید کرد که سوزاندن قرآن احساسات میلیون‌ها مسلمان را در کشورهای مختلف جهان اسلام جریحه‌دار کرده است.

وی بر لزوم رأی دادن همه کشورهای اسلامی به طرح پیشنهادی در این زمینه تأکید کرد.

این اظهارات در جریان نشست هماهنگی مجالس اسلامی که هم‌اکنون در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی بحرین در شهر صخیر در حال برگزاری است، صورت گرفت.

هیئتی از ایران به سرپرستی عباس گلرو، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سمنان در این اجلاس شرکت کرده است. ممدوح عباس الصالح، عضو مجلس بحرین در فرودگاه به گرمی از هیئت جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد. برخی این سفر را گامی در راستای ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و بحرین ارزیابی کرده‌اند. بحرین ۷ سال پیش در پی قطع روابط ایران و عربستان، به صورت یک‌جانبه روابط خود با ایران را قطع کرد.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.