خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس برای اولین بار در پایان تابستان پیش رو به مغولستان سفر می کند

پاپ فرانسیس، رهبر مذهبی کاتولیک های جهان، قرار است در پایان تابستان سال جاری میلادی به مغولستان سفر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “آسوشیتدپرس”، این اولین سفر پاپ فرانسیس به مغولستان می باشد که از نظر ژئوپلتیک مهم ارزیابی می شود.

سفر پاپ فرانسیس به مغولستان محصور در خشکی و متحد آمریکا در بازه زمانی سی و یکم آگوست تا چهارم سپتامبر صورت می گیرد.

مغولستان بین دو کشور روسیه و چین که پاپ هرگز سفری به آنها نداشته محصور شده است.

این سفر در حالی صورت می گیرد که پاپ تلاش می کند با کشورهای روسیه و چین روابط دیپلماتیک برقرار کند؛ پاپ فرانسیس امیدوار است روسیه و اوکراین را به مذاکره برای پایان جنگ ترغیب کند و با چین نیز روی توافق سال ۲۰۱۸ میلادی بین واتیکان و پکن در مورد انتصاب اسقف ها که به اعتقاد واتیکان با تصیمات یک جانبه چین نقض شده گفت و گو کند.

فرانسیس در این سفر با جامعه کوچک مسیحی ها و کاتولیک هایی که در نقاط دور دست مغولستان زندگی می کنند اما تحت نفوذ مراکز اصلی کلیسا قرار دارند دیدار و به مشکلاتشان گوش فرا خواهد داد.

براساس آمار یک موسسه کمک رسان کاتولیک و غیرانتفاعی، پنجاه و سه درصد جمعیت مغولستان را بودائی های تنتریک، سی و نه درصد را بی دین ها، سه درصد را مسلمانان، سه درصد را شمان ها و دو درصد را مسیحی ها تشکیل می دهند.

از سویی هم مغولستان تلاش کرده استقلال سیاسی و اقتصادی خود از مسکو و چین را به دست آورد. مغولستان هم اکنون تمام انرژی خود را از روسیه به دست می آورد و در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق متحد شوروی محسوب می شد. از سویی هم چین نود درصد تولیدات معدنی مغولستان از جمله زغال سنگ و مس را خریداری می کند و به عنوان یک قدرت نوظهور در منطقه قد علم کرده است.

این در حالی ست که مردم مغولستان به ایالات متحده آمریکا به چشم یک همسایه سوم نگاه می کنند و براین باورند مبادلات مختلف بین مغولستان و آمریکا می تواند به این کشور کمک کند با سلطه روسیه و چین مقابله کنند.

خبر اصلی را اینجا (+) ببینید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.