خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسرائیلی های افراطی بار دیگر محوطه مسجد الاقصی را به آتش کشیدند

اسرائیلی های افراطی بار دیگر محوطه مسجد الاقصی در بیت المقدس را به آتش کشیدند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “New Arab” تعدادی از اسرائیلی های افراطی در حالی از سوی پلیس اسرائیل حفاظت می‌شدند روز یک شنبه هفته جاری به محوطه مسجدالاقصی حمله کردند.

حمله گروهی یهودیان افراطی به مسجدالاقصی که سومین مکان مقدس مسلمانان به شمار می‌رود، تازگی ندارد. علاوه بر اماکن مقدس مسلمانان، مراکز دینی مسیحیان در بیت المقدس نیز هرازچندگاهی از سوی افراطی های یهودی مورد حمله قرار می‌گیرد.

یهودیان افراطی با حمله به محوطه مسجد الاقصی خواستار تقسیم این مکان بین خود و مسلمانان، تعیین زمانی خاص برای یهودی ها برای حضور در این مکان یا حتی ساخت یک معبد یهودی به جای مسجدالاقصی می‌باشند.

این در حالی ست که فلسطینی‌ها، بیت المقدس شرقی که در سال ۱۹۸۰ میلادی و پس از حمله سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شد را مرکز دولت مستقل آینده خود می‌دانند.

الحاق و ادعای حکومت اسرائیل بر این سرزمین محکومیت جامعه جهانی را به همراه داشته و بیشتر کشورها این ادعای اسرائیل را رد کرده‌اند.

اسرائیل و شهرک نشینان افراطی اما سعی دارند فلسطینی‌ها را از بیت المقدس شرقی اخراج کنند.

یهودی ها همواره تلاش کرده‌اند بخش فلسطینی نشین بیت المقدس را ضمیمه خاک اسرائیل کنند و هویت اسلامی و مسیحی آن را هویت یهودی جایگزین نمایند. این اقدام به “یهودی‌سازی” مشهور است.

حدود هفت صد هزار شهرک نشین یهودی غیرقانونی در بیت المقدس شرقی و دیگر مناطق کرانه باختری زندگی می‌کنند و اسرائیل با گسترش شهرک سازی قصد دارد سرزمین‌های بیشتر از فلسطینی ها غصب کند.

از سویی هم گسترش شهرک‌سازی از سوی اسرائیل مانع بزرگی برای یک راه حل موثر برای پایان جنگ اسرائیل و فلسطین عنوان می‌شود.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.