خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دونالد ترامپ: پس از بازگشت به قدرت، ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا را احیاء خواهم کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا، گفت در صورت انتخاب دوباره به عنوان رئیس، ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا را قوی تر و سخت تر از گذشته از سرخواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از ” نیو عرب” دونالد ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی ۲۰۲۴ در ایالت آیووا در جمع جمهوری خواهان با سخنان ضداسلامی خویش مطرح کرد: “ممنوعیت سفر مسلمانان از کشورهای دارای اکثریت مسلمان به آمریکا که در زمان ریاست جمهوری‌ام وضع کرده بودم را با شدت بیشتر از سر خواهم گرفت. وقتی به قدرت برگردم ممنوعیت سفر گسترده‌تر و قوی‌تر از قبل خواهد بود.”

ترامپ گفت: “نمی‌خواهم آمریکا به سرنوشت فرانسه محکوم شود، نمی‌خواهیم مردم ما را در مراکز خرید منفجر کنند، نمی‌خواهیم شهرهای‌مان را منفجر کنند و زمین‌های کشاورزی‌مان را بدزدند.”

باید گفت این اظهارات ترامپ سبب نگرانی فعالین حقوق بشری که با تأثیرات منفی و پایدار دستور ترامپ مبنی بر منع سفر مسلمانان به‌آمریکا آشنا هستند، شده است.

ترامپ دراولین روز حضورش درکاخ سفید سفر مسلمانان از کشورهای دارای اکثریت مسلمان به‌آمریکا را ممنوع اعلام کرد.

وائل الزیات، معاون اجرایی گروه حمایتی “امگیج اکشن”، گفت: “کاری که ترامپ انجام داد از بین بردن برنامه درخواست پناهندگی پناهجویان و نابودی مهاجرین بود.

وی تأکید کرد: “دستور ترامپ باعث رد شدن بسیاری از پرونده‌های تقاضای پناهندگی و در ادامه مسدود شدن آن‌ها شد. اکنون افراد زیادی دوباره یا برای اولین بار تقاضای پناهندگی داده‌اند و احیای برنامه پناهندگی نیاز به زمان، پرسنل و منابع مالی تازه دارد.”

وائل الزیات افزود: “مسأله مهم این است که اکنون دو سال است بایدن رئیس جمهور است و ترامپ هنوز از بازگشت و از سرگیری ممنوعیت مسلمانان سخن می‌گوید. اگر ترامپ این کار را بکند، آسیب پایداری ممکن است وارد کند و برنامه تقاضای پناهندگی در آمریکا را نابود سازد.”

باید گفت ترامپ در ماه دسامبر ۲۰۱۵ میلادی و تنها شش ماه پس از اعلام تصمیمش مبنی بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد در صورت رئیس جمهور شدن، ممنوعیت کامل بر ورود مسلمانان به این کشور اعمال می‌کند تا مسئولین آمریکا متوجه باشند چه اتفاقات تلخی در جریان است.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.