خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرا معترضین عراقی به سفارت دانمارک حمله کردند؟

اقدامات ضد اسلامی و توهین به قرآن کریم همچنان در برخی کشورهای اسلامی ادامه می‌باید و در رویدادی تازه نسخه‌ای از قرآن این‌بار در پایتخت دانمارک به آتش کشیده شد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “الجزیره” صدها عراقی در اعتراض به آتش زدن قرآن در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، روز گذشته به منطقه سبز بغداد که ساختمان‌های دولتی این کشور و سفارت بسیاری از کشورهای خارجی از جمله دانمارک و سوئد در آن واقع شده یورش بردند.

افراد وابسته به یک گروه راست افراطی به نام “Danske Patrioter” (میهن پرستان دانمارک) روز گذشته مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک در اقدامی ضد اسلامی، قرآن را آتش زدند.

این گروه قرآن کریم و پرچم عراق را روی زمین انداختند و آن را لگد مال کردند. این اقدام توهین آمیز به طور زنده از حساب کاربری این گروه در فیس بوک پخش شد.

نیروهای امنیتی عراق اما نزدیک به هزار تن از معترضان را متفرق نمود.

معترضان در حالی که پرچم عراق، عکس‌های مقتدی صدر و پرچم وابسته به گروه مقتدی صدر را حمل می‌کردند در حمایت از این رهبر دینی و سیاسی پرنفوذ شیعیان در عراق شعار دادند.

معرتضان که بسیاری از آنها را جوانان تشکیل می داد شعار “بله به قرآن!” سر دادند.

نیروهای امنیتی عراق برای جلوگیری از یورش معترضان به سفارت دانمارک پل جمهوریه که به منطقه سبز بغداد منتهی می شود را مسدود کردند.

گفته می شود یک راهپیمایی اعتراضی دیگر نیز برای عصر امروز شنبه برنامه ریزی شده است.

رسانه های دانمارک نیز گزارش دادند یک گروه راست افراطی قرآن را در مقابل سفارت عراق در پایتخت این کشور آتش زده و رویداد را به صورت مستقیم از حساب کاربری خود در فیس بوک پخش نموده است.

وزارت خارجه عراق با لحنی تند توهین به قرآن و پرچم عراق در پایتخت دانمارک را محکوم کرد.

دولت عراق از جامعه بین الملل خواست به صورت فوری و مسئولانه در مقابل این جنایات که صلح اجتماعی و زندگی مسالمت آمیز در سراسر دنیا را به خطر می اندازد بایستد.

دولت عراق در عین حال تاکید کرد اجازه نمی دهد حادثه ای مشابه با آنچه در سفارت سوئد در بغداد رخ داد، تکرار شود.

دولت عراق پایبندی کامل خود به کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک را اعلام و بر حفظ امنیت جانی دیپلمات های خارجی در بغداد تاکید نمود.

از سویی هم بنابر گزارش رسانه های محلی عراق معترضان در رویدادی جداگانه به مقر “شورای پناهندگان دانمارک” فعال در زمینه کمک های انسانی در بصره یورش بردند و آن را به آتش کشیدند.

معترضین عراقی دو روز پیش در واکنش به تکرار توهین به قرآن کریم در سوئد، به سفارت این کشور در بغداد حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

به دنبال حوادث توهین به قرآن کریم در سوئد، عراق روابط دیپلماتیک خود با سوئد را قطع کرد.

کشورهای بزرگ اسلامی در خاورمیانه نیز توهین به قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند.

باید گفت طی تنها چند هفته اخیر، چندین حادثه توهین به قرآن کریم در برخی کشور اروپایی اتفاق افتاده است.

اولین مورد توهین به قرآن کریم و آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان در بیست و هشتم ماه جاری میلادی از سوی یک فرد عراقی الاصل به نام سلوان مومیکا در مقابل سفارت عراق در پایتخت سوئد رخ داد.

پلیس سوئد صدور مجوز برای این اقدام را در راستای قانون آزادی بیان در کشورش اعلام نمود.

حادثه دوم قرآن سوزی نیز پنج شنبه هفته گذشته توسط سلوان مومیکا و باز هم در سوئد و با حمایت پلیس این کشور رقم خورد.

این بار اما تعداد زیادی از مسلمانان خود را به محل آتش زدن قرآن رساندند و با سردادن شعار “لا اله الاالله و محمد رسول الله” به فرد توهین کننده پاسخ دادند.

باید گفت حوادث توهین به قرآن کریم در حالی در برخی کشورهای اروپایی شدت گرفته که براساس آمار اعلام شده از سوی موسسات معتبر اروپایی میزان گرایش به اسلام در این قاره روبه افزایش است.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.