خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار نماینده پاپ در امور اوکراین: واتیکان نگران ارسال بمب‌های خوشه‌ای آمریکا به اوکراین است

کاردینال ماتئو زوپی «نماینده پاپ در امور اوکراین» در سفر به واشنگتن و ملاقات با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “واتیکان نیوز”، کاردینال ماتئو «نماینده پاپ در امور اوکراین» در این دیدار یک ساعته در مورد کمک کلیسای کاتولیک به حل منازعه در اوکراین با جو بایدن گفت‌وگو کرده است.

اگرچه جزئیات این دیدار به بیرون درز نکرده اما اسقف “تیموتی بروگلیو”، رئیس کنفرانس اسقف‌های کاتولیک در آمریکا تأکید کرد: نماینده پاپ در این دیدار به طور مفصل با جو بایدن در مورد کمک کلیسای واتیکان به پایان جنگ در اوکراین سخن گفته است.

وی افزود: جلسه یک ساعته نشان دهنده این است که رئیس جمهور آمریکا به‌اقدامات کلیسای کاتولیک برای حل منازعه دراوکراین اهمیت می‌دهد.

اسقف بروگلیو گفت: نماینده پاپ در این دیدار بر نقش کلیسای کاتولیک در فراهم سازی کمک‌های انسانی برای اوکراین تاکید کرده است.

نماینده پاپ در امور اوکراین در این دیدار نسبت به تصمیم ایالات متحده در ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین ابراز نگرانی کرده و افزود: کشتار روز افزون و آسیب به غیرنظامیان باید متوقف شود.

باید گفت: پاپ فرانسیس با اینکه برای حل منازعه و‌جنگ در اوکراین نماینده ویژه تعیین کرده وهمواره از کمک به‌قربانیان جنگ سخن گفته اما هیچ‌گاه به صراحت روسیه را به‌دلیل حمله به اوکراین مقصر ندانسته است.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.