خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیعیان و روحانیون؛ هدف اصلی سرکوب و دستگیری پادشاهی سعودی

روز گذشته حساب توییتری شبکه نوار الثمر خبر دستگیری «شیخ مالک المیلاد» از روحانیون شیعه منطقه قطیف و یکی از علمای شهر بحاری را منتشر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در ادامه روند سرکوب شیعیان و مبلغان دینی سعودی، روز گذشته ۲۳ مردادماه (۱۴ آگوست) حساب توییتری شبکه نوار الثمر خبر دستگیری «شیخ مالک المیلاد» از روحانیون شیعه منطقه قطیف و یکی از علمای شهر بحاری را منتشر کرد. هر چند دلیل رسمی برای دستگیری وی اعلام نشده است، اما برخی آن را به دلیل برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) در ایام محرم می‌دانند. او از نخبگان علمی و دینی بوده که عمده سخنرانی‌هایش مربوط به مسائل فرهنگی و آگاهی‌بخشی به مردم بوده است.

علاوه بر شیخ المیلاد، یکی دیگر از شیعیان از منطقه العوامیه در قطیف به نام «مصطفی الفرج»، که فعال شبکه‌های اجتماعی بوده، نیز در همین روز دستگیر شده است. مصطفی الفرج برادر شهید عقیل الفرج است که در مارس ۲۰۲۲ در کنار تعدادی از شیعیان و مخالفین سعودی از سوی حکومت سعودی اعدام شدند.

از آغاز سال جدید میلادی تا کنون، افراد زیادی به اتهامات گوناگون دستگیر شده‌اند، اما در این میان، دستگیری مبلغان و علما و روحانیون، چه شیعه و چه سنی، حائز اهمیت بیشتری است. از جمله واعظان و مبلغان دستگیرشده شیخ صالح الشامی، قاری و واعظ احمد حمادی، واعظ جوان وهیب الشیخ، شیخ فراج الصیبی، شیخ بدر المشاری و در نهایت شیخ مالک المیلاد بوده‌اند.

منبع سیاق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.