خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش تبعیض جنسیتی در اسرائیل

رابین بر اساس گزارش نیویورک تایمز درخصوص افزایش تبعیض جنسیتی در اسرائیل می نویسد: بسیاری از زنان در جامعه رژیم صهیونیستی معتقدند اکثریت مردم به خصوص جوانان دیگر در برابر زیاده‌خواهی و اعمال افراطی یهودیان ارتدوکس که اتفاقاً دولت را به کمک نتانیاهو به دست آورده‌اند، اعتراض نمی‌کنند و همین موضوع باعث شدت عمل آنها در مواجهه با زنان شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، «رونی کارین رابین» نویسنده نیویورک تایمز در گزارشی به نگرانی‌ها در سرزمین‌های اشغالی از افزایش تبعیض جنسیتی و تضییع حقوق زنان پرداخته است. مردانی که باکسرمن را متوقف کردند معترضانی بودند که از تجمعی در حمایت از ائتلاف دولتی به خانه بازمی‌گشتند که شامل احزاب مذهبی افراطی و راست افراطی است و برای جداسازی جنسی بیشتر و بازگشت به نقش های جنسیتی سنتی تر تلاش می کند.

حمل و نقل عمومی آخرین جبهه جنگ فرهنگی در اسرائیل بر سر وضعیت زنان در جامعه ای است که به شدت بین اکثریت سکولار و اقلیت قدرتمند یهودیان افراطی و ارتدوکس تقسیم شده است. این یهودیان به شدت سیاسی، از اختلاط زنان و مردان در ملاء عام ناراحت هستند.

رابین می‌نویسد: بسیاری از زنان در جامعه رژیم صهیونیستی معتقدند اکثریت مردم به خصوص جوانان دیگر در برابر زیاده‌خواهی و اعمال افراطی یهودیان ارتدوکس که اتفاقاً دولت را به کمک نتانیاهو به دست آورده‌اند، اعتراض نمی‌کنند و همین موضوع باعث شدت عمل آنها در مواجهه با زنان شده است. این به یک یهودی ارتدوکس نشان می دهد که آنها آزادند ارزش های خود را به دیگران تحمیل کنند.

این نویسنده و تحلیلگر نیویورک تایمز می‌گوید: حتی اگر همه بلاهایی که در طول تاریخ بر سر یهودیان آمده ۱۰۰٪ مشروع باشد، مشکل اصلی من این است که بی عدالتی های گذشته در حق یهودیان به هیچ وجه رفتار فعلی آنها با فلسطینی ها را توجیه نمی کند. بدیهی است که وضعیت پیچیده است زیرا هر دو طرف به یکدیگر حمله کرده و اقداماتی علیه هم انجام داده اند. اما علاوه بر آن، اسرائیل با فلسطینی‌ها همان طور رفتار می‌کند که از بسیاری جهات با یهودیان رفتار شده است. آنها فعالانه فلسطینی‌ها را سرکوب می کنند. آنها را از خانه هایشان بیرون می کنند.

و اکنون، با ظهور اولتا-ارتودکس ها، کل این ماجرا بدتر می شود. اسرائیل در حال از دست دادن ادعای خود برای داشتن یک دموکراسی آزاد مدرن است. با تبدیل شدن زنان به شهروند درجه دو.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.