خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ممنوعیت اکران فیلم باربی در لبنان به خاطر ترویج همجنسگرایی

وزیر فرهنگ لبنان درخواست کرد اکران فیلم باربی به دلیل ترویج «همجنسگرایی» ممنوع شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وزیر فرهنگ لبنان چهارشنبه خواستار ممنوعیت اکران فیلم باربی در این کشور به دلیل ترویج «همجنسگرایی» و مغایرت با ارزش‌های دینی شد.

به گفته وزیر فرهنگ لبنان، فیلم باربی «همجنسگرایی و دگرگونی جنسی» را ترویج می‌کند و در «تضاد با ارزش‌های اعتقادی و اخلاقی» از طریق کاهش اهمیت واحد خانواده است.

این نظر وزیر فرهنگ لبنان باعث شد تا بسام مولوی، وزیر کشور نیز به نوبه خود از کمیته سانسور امنیت عمومی، که زیر نظر وزارت کشور است و به طور سنتی مسئولیت سانسور را بر عهده دارد، بخواهد تا پیشنهاد خود را پس از بررسی فیلم اعلام کند.

لبنان، نخستین کشور عربی بود که هفته غرور همجنسگرایان را در سال ۲۰۱۷ برگزار کرد و به طور کلی به عنوان پناهگاه امنی برای اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در خاورمیانه دیده می‌شود.

اما این موضوع اخیراً بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تنش‌هایی را در لبنان ایجاد کرده است. بسام مولوی سال گذشته تصمیم گرفت تارویدادهای مروج «انحراف جنسی» در لبنان را ممنوع کند، اقدامی که به گردهمایی‌های دوستانه دگرباشان جنسی و جنسیتی اشاره دارد.

فیلم+باربی+و+ترویج+همجنسگرایی
سید حسن نصرالله در سخنرانی ماه گذشته خود از مقامات لبنانی خواست تا ضمن مقابله با مواردی که به نظر او ترویج همجنسگرایی است، آنها را ممنوع کند. او گفت که همجنسگرایی یک «خطر قریب الوقوع» برای لبنان است و باید با آن «مقابله» شود.

کابینه لبنان سه‌شنبه پس از ملاقات با بچارا بوتروس الرعی، روحانی ارشد مسیحی این کشور از شهروندان خواست تا به ارزش‌های خانوادگی پایبند باشند. البته بصورت مشخص اشاره‌ای به اقلیت‌های جنسی ‌و جنسیتی نشد.

ایمن مهانا، مدیر اجرایی بنیاد مدنی غیرانتفاعی سمیر قصیر، به رویترز گفت که اقدام محمد مرتضی بخشی از یک کمپین گسترده‌تر است که حزب‌الله، راست افراطی مسیحی، و دیگر رهبران مذهبی ارشد را در یک کمپین متمرکز علیه افراد دگرباش جنسی و جنسیتی گرد هم می‌آورد.»

فیلم باربی با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ در نقش باربی و کن، از هنگام آغاز اکران جهانی خود در ۲۱ ژوئیه بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته است.

منبع رویترز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.