خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اکران فیلم باربی در عربستان جنجالی شد!

چند کشور غیرمسلمان فیلم باربی را به دلیل ترویج همجنس‌گرایی ممنوع کردند. اما این فیلم طی روزهای آینده در عربستان اکران خواهد شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در پی انتشار خبری مبنی بر تصمیم به اکران فیلم باربی در عربستان، فعالین اجتماعی و منتقدان، نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند. ترکی الشلهوب، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی درباره نمایش این فیلم اظهار داشت: «فیلم باربی کالایی‌سازی زنان، ضرب و شتم خانواده، قهرمانان تراجنسیتی و ترویج فمینیسم افراطی و همجنس‌گرایی را در خود دارد. با این حال رذالت و کثیفی آن مانع از نمایش این فیلم هیولایی توسط رژیم بن سلمان در سرزمین طهارت و بلاد حرمین نشد.»

همچنین اکانت معروف «مفتاح» در توییتر نوشت: «سینماهای عربستان و امارات این هفته فیلم باربی را با وجود فشارهای قبلی برای به تعویق انداختن آن، به دلیل محتوای نامناسب برای بینندگان، مانند همجنس‌گرایی و ایده‌های فمینیسم رادیکال، نمایش می‌دهند.»

در حساب کاربری «ویدیو مجتهد» آمده است: «چند کشور غیرمسلمان فیلم باربی را به دلیل ترویج همجنس‌گرایی ممنوع کردند. اما این فیلم طی روزهای آینده در عربستان اکران خواهد شد»

یوسف الاوسی، فعال توییتری معروف نیز در واکنش به اکران فیلم باربی در عربستان اظهار داشت: «ویتنام [یک کشور غیرمسلمان] از نمایش فیلم باربی جلوگیری می‌کند و ولیعهد به عنوان یک پیروزی اجازه نمایش فیلم را در تمام سینماهای کشور می‌دهد؛ به افتخار رنگ صورتی!»

در همین حال اکانت معروف «نحو الحریه (به سوی آزادی)» در توییتر نوشت: «ویتنام از نمایش فیلم باربی جلوگیری می‌کند، کویت از نمایش فیلم باربی جلوگیری می‌کند، عمان از نمایش فیلم باربی جلوگیری می‌کند، چین از نمایش فیلم باربی جلوگیری می‌کند و پاکستان از اکران فیلم باربی جلوگیری می‌کند اما در سرزمین حرمین پخش می‌شود.»

همچنین فهد الغفیلی، پژوهشگر مسائل خلیج فارس در این باره گفت: «در شرایطی که چندین کشور از جمله کشورهای غیراسلامی نمایش فیلم باربی را به دلیل ترویج همجنس‌گرایی در سالن‌های خود ممنوع کرده‌اند، فیلم طی چند روز آینده در پادشاهی نمایش داده می‌شود! آیا این گشایش‌های فرهنگی با عقاید اسلامی و اخلاق عربی ما متناسب است؟!»

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.