خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشکیل بنیاد جهانی برای حفظ خانواده در دیدار با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: حفظ خانواده یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع امروزی است که به منظور تقویت آن نیازمند تلاش‌های راهبردی در گفتگو‌های دینی هستیم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران با تأکید بر مؤثر بودن گفتگو‌های دینی بین اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی و تداوم آن، از اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان به عنوان محور اصلی نشست‌های گفت‌وگوی بین ادیان این سازمان با گروه‌های مسیحی به نیکی یاد کرد.

وی افزود: حضور ارزشمند شما در گفتگو‌های دینی چه در ایران و چه در خارج از کشور برای ما مغتنم است و در جامعه بین‌المللی در خصوص روابط بین ادیان، جایگاه ویژه و مهمی دارید.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با قدرانی از مواضع صریح سیبوه سرکیسیان در قبال محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: تکرار اقدام هتاکانه علیه قرآن کریم اتفاق ساده‌ای نبود، بلکه یک حرکت سیستماتیک و برنامه ریزی شده بود که در پی آن نامه‌ای به رهبران ادیان جهان نوشتم و در قالب آن، خواستار تنظیم و تدوین «سند جهانی حقوق ادیان» شدم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور تأکید کرد: هر چقدر معرفی و تبیین الگو‌های صحیح توسط رهبران ادیان بیشتر شود، به همان میزان شاهد مصونیت در قبال تحرکات هدفمند دشمنان دین و انسانیت خواهیم بود. به همین منظور، برگزاری و توسعه و استمرار گفتگو‌های دینی در حوزه مسائل روزمره را ضروری می‌دانیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور با تقدیم دعوتنامه جناب جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه جهان برای شرکت در دور نهم گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی گفت: خوشبختانه گفتگو‌های خوبی بین اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی اتفاق افتاده است و ما آمادگی داریم که دور جدید آن را دی‌ماه سال جاری در تهران برگزار کنیم.

وی موضوع نهمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی را «خانواده در دنیای معاصر از دیدگاه اسلام و مسیحیت» دانست و افزود: مسئله خانواه دینی در عصر جدید یکی از مهمترین چالش‌های روز است. امروز، زیست عفیفانه و خانواده دین پایه مورد هدف قرار گرفته است بنابراین باید در این زمینه همکاری و مشارکت جدی داشته باشیم.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران نیز در سخنانی، با اشاره به روابط مسلمانان ایرانی و ارامنه به عنوان نمونه‌ای از همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی، گفت: بسیار خرسندیم که اوایل سال آینده میلادی، شاهد برگزاری نهمین دور گفتگو‌های دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی در تهران هستیم و امیدواریم این گفتگو‌ها به تحکیم پل‌های دوستی و تفاهم بین طرفین کمک کند.

منبع iribnews
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.