خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مراسم عید «یوم کیپور» در تل آویو باز هم شاهد اختلاف افکنی بود

یوم کیپور یکی از اعیاد وحدت بخش در میان یهودیان است که متاسفانه در حین برگزاری این مراسم در تل آویو شاهد بروز اختلاف افکنی برخی از معترضین تندرو بودیم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پایگاه خبری «اسرائیل نشنال نیوز» از درگیری معترضان چپ‌گرا با صهیونیست‌های حریدی در تل آویو و هنگام مراسم «عید یهودی» موسوم به «یوم کیپور» در تل آیو خبر داد.

معترضان جناح چپ از برگزاری مراسم دعای یوم کیپور با صندلی جداگانه برای مردان در میدان دیزنگوف در تل آویو جلوگیری کردند.

بازداشت یکی از معترضان چپ‌گرا توسط پلیس منجر به درگیری پلیس و معترضان و تجمع چپ‌گراها مقابل مقر پلیس شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این موضوع اعلام کرد: شورش معترضان چپ‌گرا در چنین روز مقدسی، حیرت آور و محکوم است.

وی افزود: به نظر می‌رسد نفرت‌پراکنی چپ‌گرایان مرزی نمی‌شناسد.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز به چپ‌گرایان حمله کرد و گفت: نفرت‌پراکنان قصد دارند تا مانع از برگزاری مراسم (از سوی صهیونیست‌های حریدی) در فضای عمومی شوند.

«یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالف نتانیاهو در کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی در پیامی در فیس‌بوک از چپ‌گرایان حمایت کرد و نوشت: حریدی‌ها دنبال تحمیل تفسیر خود از یهودیت به دیگران هستند و این شرم آور است.

سرزمین های اشغالی در بیش از هشت ماه گذشته و از زمان روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، صحنه ناآرامی بوده است. تمام موضوعاتی که صهیونیسم جهانی از آن برای ایجاد اتحاد بین گروه های مختلف قومی، مذهبی و نژادی در سرزمین های اشغالی استفاده می‌کرد، اکنون به موضوعی برای اختلاف تبدیل شده است.

مراسم عید یهودی از جمله مراسمی بود که صهیونیست‌ها از آن به عنوان نماد وحدت یاد می‌کردند، اما اکنون به مظهر اختلاف بین آنها تبدیل شده است.

پایگاه خبری اسرائیلی «اسرائیل نشنال نیوز» همچنین از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در سراسر سرزمین های اشغالی به ویژه در قدس اشغالی، تا پایان تعطیلات عید یهودی خبر داد.

در همین حال، وحشت از مقاومت فلسطین، بر عید صهیونیست‌ها سایه افکنده و سرزمین های اشغالی را به جهنم اشغالگران تبدیل کرده است.

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.