خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

المپیک ۲۰۲۴ فرانسه و ممنوعیت حجاب برای ورزشکاران فرانسوی

وزیر ورزش فرانسه به تازگی اعلام کرد که ورزشکاران فرانسوی اجازه نخواهند داشت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه در پاریس حجاب داشته باشند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ممنوعیت حجاب برای ورزشکاران فرانسوی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه که توسط وزیر ورزش این کشور اعلام شد، خشم زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و بسیاری از مردم آن را اسلام‌هراسی خواندند و برخی دیگر این اقدام را تحسین کردند.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه، با شرکت در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه فرانس ۳ پخش می‌شد، از این ممنوعیت خبر داد.

اودیا کاسترا اعلام کرد، ورزشکاران تیم‌های فرانسوی شرکت‌کننده در بازی‌های المپیک که در تاریخ ۲۶ جون تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ در پایتخت پاریس برگزار می‌شود، از پوشیدن حجاب منع شده‌اند.

وزیر ورزش فرانسه گفت که آنها طرفدار اجرای یک “رژیم سکولاریسم” سختگیرانه در ورزش هستند.

جامعه متشکل از فوتبالیست‌های معروف به “حجاب‌داران” به دلیل اینکه فدراسیون فوتبال فرانسه از سال ۲۰۱۶ اجازه پوشیدن حجاب را نداده است، از شورای دولتی خواستار لغو این ممنوعیت شدند.

ماده اول در آیین‌نامه داخلی فدراسیون فوتبال، در طول مسابقات بازیکنان فوتبال را از پوشیدن لباس یا نمادهایی که نشان دهنده وابستگی مذهبی آنها باشد، منع می‌کند.

در تاریخ ۲۹ جون، شورای حکم دولتی ممنوعیت پوشیدن حجاب توسط بازیکنان فوتبال زن در مسابقات فدراسیون فوتبال فرانسه را صادر کرده بود.

از سال ۲۰۱۴ فیفا به بازیکنان فوتبال اجازه استفاده از حجاب در بازی‌ها را داده است. در جولای امسال نهیله بنزینه مدافع مراکشی اولین بازیکن محجبه جام جهانی شد.

منبع trt
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.