خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف اعظم ارامنه تهران: خاورمیانه از حضور اسرائیل رنج می‌برد و دائماً در آتش است

«سیبوه سرکیسیان» اسقف اعظم ارامنه تهران در اجلاس خبری رهبران ادیان ارامنه، آشوریان، کلیمیان و نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذهبی مجلس شورای اسلامی با محوریت محکومیت جنایات اسرائیل عنوان کرد: از وقتی رژیم صهیونیستی ایجاد شد، منطقه خاورمیانه دچار تحولات مهیبی شد و آتش آن را فراگرفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در این کنفرانس خبری «سیبوه سرکیسیان»، اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: از وقتی رژیم اسرائیل ایجاد شد، منطقه خاورمیانه دچار تحولات مهیبی شد و آتش آن را فراگرفت و لحظه‌ای آرام و قرار ندارد و همواره ملتهب است.

وی تأکید کرد: ما مردم خاورمیانه از آن زمان شوربختانه دچار بحران شدیم. ما و تمام مردم منطقه به دنبال صلح هستیم اما تاکنون تلاش‌ها برای تحقق این صلح بی‌نتیجه مانده است.

اسقف اعظم ارامنه تهران در این نشست خبری تأکید کرد: ما اقدامات ددمنشانه رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین و غزه را محکوم می‌کنیم و همواره حامی تلاش‌های مردم فلسطین برای احقاق حقوقشان بوده‌ایم.

در ادامه این نشست خبری رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بابیان اینکه این مرکز به دنبال صلح و همزیستی مؤمنانه در بین ادیان است، گفت: حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس و نابود کردن بیمارستان‌ها و مدارس که پناهگاه مردم بوده، منجر به شهادت و مجروح شدن هزاران غیرنظامی وزنان و کودکان شده است.

علی‌اکبر ضیایی، بابیان اینکه در جنایات اخیر، رژیم صهیونیستی به کلیساها و مساجدی حمله کرد که عمر برخی کلیساها بعضاً ۱۶۰۰ سال بوده، عنوان کرد: اکنون زمان محک زدن نهادهای حقوق بشری است که ادعای حقوق بشر دارند ولی اکنون در برابر این جنایت‌ها دم نمی‌زنند.

وی افزود: این جنایت‌ها را جامعه جهانی، ادیان و پیروان ادیان الهی محکوم می‌کنند و تماس‌های ما با رهبران ادیان دنیا در محکومیت این جنایت‌ها برقرار است و امیدواریم به نتیجه عملی  در توقف این کشتارها منجر شود.

وانیا سرگیس اسقف کاتولیک آشوری تهران نیز در این نشست بابیان اینکه کاش امروز برای جشن گرفتن و صلح دورهم جمع می‌شدیم، گفت: جنایتی که امروز در غزه و فلسطین می‌بینیم بسیار سخت و وحشتناک است، مردم غزه در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و اکنون سؤال این است که سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری برای کمک به مردم غزه چه می‌کنند و مشغول انجام چه اقداماتی هستند؟

وی بابیان اینکه ما در اینجا فقط برای محکوم کردن بمباران کلیساها در غزه جمع نشدیم بلکه بیمارستان المعمدانی و مدارس و محلی که برای خدمت‌رسانی است هم بمباران‌شده‌اند، ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر صلح در منطقه محقق شود تا امکان کمک‌رسانی به مردم غزه فراهم شود.

اسقف کاتولیک آشوری تهران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود بابیان این‌که می‌بینیم متأسفانه روسا و مقامات برخی از کشورهای غربی در صف رفتن به اسراییل برای حمایت از جنایت‌های این رژیم هستند، تأکید کرد: ملت‌ها باید بفهمند که اسراییل در حال کشت و کشتار و انجام جنایت در فلسطین و غزه است.

یونس حمامی، لاله‌زار رهبر دینی کلیمیان ایران نیز بابیان اینکه هر نوع جنایت و کشتار مردم بی‌گناه و بمباران اماکن امن و بیمارستان‌ها قابل‌پذیرش هیچ انسان خداباور و آزاده‌ای نیست، گفت: متأسفانه در حملات اخیر افراد بسیاری شهید شدند و اکنون باید برای افرادی که زنده مانده‌اند کاری کرد تا در ادامه برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه اقداماتی انجام شود  و ما امیدواریم هرچه زودتر اقدامات در این زمینه به نتیجه برسد.

حمامی لاله‌زار در پاسخ به سؤالی در تفکیک یهودیت و صهیونیسم، گفت: یهود یک آیین الهی است که به خدای یکتا و ارزش‌های انسانی اعتقاد داشته اما صهیونیسم یک حزب سیاسی است که با سوءاستفاده از برخی آرمان‌ها و اعتقادات یهودیت اقدام به غصب فلسطین کردند؛ همان‌طور که هیچ‌کس داعش را نماینده اسلام نمی‌داند، صهیونیسم هم نماینده یهود نیست و اولین مخالفت‌ها در زمان تأسیس صهیونیسم از سمت خود یهودی‌ها بوده است.

یوبالیت آلدو نماینده  کلیسای شرق آشوری هم در این نشست در سخنانی گفت: این جنایت وحشیانه را از طریق کلیسای شرق آشوری محکوم می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر این جنگ خاتمه پیدا کند وصلح در تمام جهان به‌خصوص خاورمیانه حاکم شود.

منبع isna
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.