خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش اسلام‌هراسی در آمریکا در سایه جنگ علیه غزه

درحالی که رژیم صهیونیستی با ادامه تجاوز به نوار غزه مردم بی‌دفاع را هدف حملات خود قرار می‌دهد، تبلیغات جانبدارانه‌ غربی‌ها باعث شده است تا موارد مربوط به جرایم مبتنی بر اسلام‌هراسی در آمریکا افزایش یابد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک سازمان فعال در حوزه مسائل اجتماعی مربوط به مسلمانان در آمریکا اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر، حوادث اسلام هراسی، از جمله حملات خشونت‌آمیز و آزار و اذیت در فضای مجازی، در ایالات متحده افزایش یافته است.

در همین رابطه شورای روابط اسلامی – آمریکایی (CAIR) اعلام کرد که در بازه زمانی هفتم اکتبر ماه جاری تا سه‌شنبه ۲۴ اکتبر، ۷۷۴ مورد شکایت در مورد حوادثی با انگیزه اسلام‌هراسی و سوگیری علیه فلسطینی‌ها و اعراب دریافت کرده است. این شورا در عین حال خاطرنشان کرد که این میزان از جرم بالاترین میزان جرم علیه مسلمانان از سال ۲۰۱۵ است.

براساس اعلام شورای روابط اسلامی – آمریکایی، این تعداد تقریباً سه برابر میانگین تعداد شکایات در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی خاطرنشان کرد که یک فلسطینی ۱۸ ساله در بروکلین همراه با تهدید به مرگ در یک مسجد مورد حمله قرار گرفته و یک کودک مسلمان شش ساله در ایلینوی با ضربات چاقو کشته شده که عامل این جنایت بدین خاطر او را هدف قرار داده است که او آمریکایی فلسطینی الاصل بوده است.

در همین رابطه وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا مدعی شد که تهدیدات فزاینده علیه مسلمانان در بحبوحه درگیری‌های جاری را زیر نظر دارد.

پیشتر جو بایدن که آشکارا از رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن حمایت می‌کند، مدعی شده بود که اسلام‌هراسی را محکوم می‌کند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.