خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معرفی اولین نامزد مسلمان در دادگاه استیناف فدرال آمریکا از سوی بایدن تاریخ ساز شد

جو بایدن «رئیس جمهور آمریکا»، اولین نامزد مسلمان در دادگاه استیناف فدرال این کشور را معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از ” استرایپ”؛ جو بایدن اعلام کرد عادل مانگی «اولین نامزد مسلمان» را به‌عنوان کاندید قضایی دادگاه استیناف فدرال این کشور برای دور سوم در ایالت فیلادلفیا معرفی می‌کند.

درصورتی‌که عادل مانگی از سوی سنای آمریکا تائید شود اولین مسلمانی خواهد بود که در تاریخ ایالات‌متحده آمریکا در دادگاه فدرال فعالیت می‌کند.

بایدن دو سال پیش نیز اولین چهره مسلمان به نام ذاهد قریشی را به‌عنوان نامزد برای دادگاه منطقه‌ای فدرال معرفی کرده بود و قریشی توانست تائید سنا را به دست بیاورد و در بخش قضاوت در نیوجرسی مشغول به فعالیت شود.

عادل مانگی در بین هشت نامزد قضایی بود که روز چهارشنبه هفته جاری از سوی کاخ سفید اعلام شد.

کاخ سفید در اعلامیه خود این دو چهره مسلمان را افرادی با تخصص بالا، باتجربه و متعهد به قوانین و قانون اساسی آمریکا دانست.

اعلام نامزدی عادل مانگی از سویی هم با  انتقادات مسلمان عرب تبار آمریکا از جو بایدن به دلیل حمایت قاطع وی از اسرائیل هم‌زمان‌شده است.

جو بایدن در هفته‌های اخیر با درخواست‌های روزافزون برای اعمال فشار به اسرائیل جهت توقف حملات هوایی و زمینی خود به غزه روبرو شده است.

عادل مگی در سال هزار ونه صد و نودوهشت در مقطع کارشناسی در رشته حقوق از دانشگاه آکسفورد و در سال دو هزار از دانشکده حقوق هاروارد فارغ‌التحصیل شد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.