خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اظهارات نفرت انگیز ضد یهود و ضد مسلمان در شبکه های مجازی افزایش یافته است

به دنبال حملات گسترده هوایی و زمینی اسرائیل به غزه اظهارات نفرت انگیز علیه مسلمانان و یهودیان در شبکه های مجازی “اکس، فیس بوک و اینستاگرام” افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از “نیویورک تایمز” محققان پس از بررسی بیش از هزاران محتوا پست شده در شبکه های مجازی از افزایش محتویات ضد یهود و ضد مسلمان خبر دادند.

به دنبال حمله حماس به اسرائیل در هفت اکتبر گذشته هشتک “#HitlerAsRight” در پلتفورم اکس(تویتر سابق) وایرال شد و در ماه بعدی بیش از چهل و شش هزار پست هشت را شیر کردند و از الفاظی استفاده کردند که خشونت علیه اسرائیل را تبلیغ می کرد.

از سویی هم در بازه زمانی مشابه هشتک “#DeathtoMuslims” در پلتفورم اکس پست شد و  هزاران بار شیر گشت.

افزایش اظهارات نفرت انگیز علیه مسلمانان و یهودیان در شبکه های اجتماعی پس از جنگ اسرائیل و حماس در غزه بالاتر از حد انتظار محققانی بود که پیش از این نیز شبکه های اجتماعی را بررسی کرده بودند.

به گفته محققان پس از جنگ اسرائیل و حماس میلیون ها پست خشونت آمیز در شبکه های اجتماعی “اکس، فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک” ظاهر شد.

این در حالی ست که ازجنگ اسرائیل در غزه چهل روز می گذرد وبر اساس  اعلام وزارت بهداشت فلسطین بیش از یازده هزارغیرنظامی در حملات هوایی و زمینی اسرائیل کشته شده اند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.