خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عدم برخورد با نژادپرستی علیه مسلمانان در فرانسه

درحالی که نژادپرستی علیه مسلمانان در فرانسه درحال افزایش یافتن است، هیچگونه برخورد جدی با این پدیده صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حمله جنبش حماس در جریان عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل به عنوان سلاحی تحریک‌آمیز علیه مسلمانان فرانسه مورد سوء استفاده قرار گرفته است و با طرح ادعای یهودی‌ستیزی، اقداماتی که در چارچوب نژادپرستی علیه مسلمانان فرانسه صورت می‌گیرد، با برخورد جدی مواجه نمی‌شود و در حال افزایش است.

براساس ادعای وزارت کشور فرانسه از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی، هزار و ۵۱۸ اقدام و یا اظهار نظر ضد یهودی ثبت شده که بیش از سه برابر کل سال ۲۰۲۲ است.

جردن باردلا، رئیس حزب تجمع ملی (جبهه ملی سابق)، بدون استناد به هیچ مدرکی، چنین افزایش یهودی‌ستیزی را به ظهور اسلام سیاسی مورد ادعای خودش نسبت داده که به گفته او در بسیاری از محله‌ها ریشه دوانده است.

عبدالله زکری، یکی از اعضای شورای رهبری عبادت اسلامی فرانسه و رئیس دیده‌بان مبارزه با اسلام‌هراسی (OCI)، در سخنانی ضمن محکوم کردن وضعیتی که برای مسلمانان ایجاد شده، نسبت به آنچه که «بهره‌برداری از خشونت در خاورمیانه برای دامن زدن به نفرت علیه مسلمانان در فرانسه» توصیف کرد، هشدار داد.

وی افزود: ما می‌خواهیم اسامی عاملان مظنون اعمال ضدیهودی را به دست آوریم تا بفهمیم آیا آن‌ها واقعاً مسلمان فرانسوی هستند یا نژادپرستانی هستند که علیه خارجی‌ها دست به چنین اقدااماتی می‌زنند.

شورای دیانت اسلامی فرانسه در بیانیه‌ای از شرکت در راهپیمایی علیه یهودی‌ستیزی و آزادی گروگان‌های اسرائیلی برگزار شد خودداری و تأکید کرد که این ابتکار عمل کمکی به وحدت جامعه نمی‌کند زیرا در آن نسبت به بازگشت اسلام‌هراسی به فرانسه چشم‌پوشی شده است.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.