خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سقوط انسانیت در دریای سرخ

عربستان در حالی جشنواره بین المللی «دریای سرخ» را با حضور انبوهی از هنرمندان جهان برگزار می‌کند که تراژدی غزه به اوج خود رسیده است و این بی تفاوتی نسبت به غم و اندوه و قتل عام و ویرانی در غزه سقوط انسانیت است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جشنواره بین المللی فیلم« دریای سرخ» درحالی سومین دوره خود را با حضور انبوهی از هنرمندان جهان در جده عربستان برگزار می کند که حملات و کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در حق ملت غزه همچنان ادامه دارد و به ماه دوم خود نزدیک می شود. خداوند متعال در آیه ۱۷۹ سوره آل عمران می فرماید: «مَا کَانَ اللَّهُ لِیَذَرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلَیٰ مَا أَنْتُمْ عَلَیْهِ حَتَّیٰ یَمِیزَ الْخَبِیثَ مِنَ الطَّیِّبِ»(خداوند هرگز مؤمنان را بدین حال کنونی که برآنید وانگذارد تا آنکه (با آزمایش خود) بدسرشت را از پاک گوهر جدا کند.)

در زمانی که انتظار می رفت مقامات عربستان به خاطر قتل عام مردم غزه و تخریب و ویرانی این شهر این جشنواره را برگزار نکنند یا برگزاری آن را به زمان دیگری موکول کنند، اما درکمال ناباوری با صرف هزینه هنگفت، شماری زیادی از هنرمندان هالیوودی و غیرهالیوودی را به این جشنواره دعوت کردند که از ۹ آذر (۳۰ نوامبر) آغاز شده و تا ۱۸ آذر(۹ دسامبر) ادامه دارد.

باوجود اینکه تراژدی غزه بر این جشنواره خیمه زده است، اما تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این جشنواره نشان از بی تفاوتی این هنرمندان و مسئولان برگزار کننده این جشنواره نسبت به حجم ویرانی و کشتار در جنگ اسرائیل علیه غزه دارد.

یک فیلم منتشر شده از «شارون ایون استون» بازیگر آمریکایی نشان می دهد که او در جریان فعالیت جشنواره دریای سرخ در جده در کنار حامیان صهیونیست با آهنگی از نانسی عجرم،خواننده لبنانی درحال رقص است. حال آنکه زنان و کودکان و مردان و سالمندان غزه زیر گلوله‌های آتش اسرائیل چشم به اقدامی توسط کشورهای اسلامی و انسان‌های باوجدان دارند.

عربستان باوجود اقدامات هرازگاهی برای محکومیت حملات رژیم صهیوینستی علیه نوار غزه و نشان دادن غم و اندوه ساکنان آن، این مراسم را از سر شرم یا حتی به دلیل توجه به جنایات جاری صهیونیست‌ها در نوار غزه رها نکرده است.

حامیان فلسطین در جهان از آنچه امروز در جشنواره دریای سرخ در جده می گذرد، عصبانی هستند. اقدامات عملی برای مردم غزه مهم‌تر از هر حرف و شعار در زمان کنونی است. اگر امروز مقامات عربستان از برگزاری این جشنواره امتناع می کردند، مردم غزه که در زیر بمباران و آوار به سرمی برند، می توانستند به خود بقبولانند که کشورهای اسلامی همچون عربستان در کنار آنها هستند.

اما امروز ساکنان غزه با چشمانی خون بار نظاره گر مراسم‌ها و جشنواره‌هایی در کشورهای عربی اسلامی هستند که آنها را نادیده می گیرند.

نظام المهداوی، فعال رسانه‌ای و روزنامه نگار فلسطینی دراین باره می گوید: گویی خون فلسطینی‌ها آب است. گویی کشتار و قتل عام در سیاره‌ای دیگر بوده است.

بمب‌های رژیم صهیونیستی در حالی بر سر مردم غزه فرود می آید که عربستان جشنواره جشن و پایکوبی به راه انداخته است. آواز می خوانند و می رقصند و این در حالی است که هزاران کیلومتر آن طرف‌تر، برادران مسلمان‌شان سلاخی می شوند.

جای بسی تاسف است که مقامات عربستانی در زمانی که ساکنان غزه در حال سوختن هستند، از کسانی دعوت کرده اند به این جشنواره بیایند که در کنار صهیونیست‌ها هستند، این مسئله نشان می دهد که انسانیت در ورطه سقوط است که عده ای بی توجه به قتل عام هم دین و هم نوع خود به بزم و شادی اقدام می‌کنند.

مقامات عربستان در زمانی که بحران در غزه تشدید شده است، جشنواره سرگرمی خود را در این کشور برپا کرده اند، در حالی که می توانستند به جای اینکه تلاش خود را برای برگزاری این جشنواره در این زمان به کار گیرند، در کنار ملت فلسطین و کشورهای دیگر برای توقف جنگ و آتش بس دایمی در غزه قرار گیرند تا جان هزاران نفر از مردم غزه را نجات دهند و از ویران و تخریب شده بناهای تاریخی و مساجد، بیمارستان‌ها، مدارس و زیرساخت‌ها و منازل غزه جلوگیری کنند.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.