خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سرمایه های فکری، معنوی و انسانی در اندیشه های دفاعی امام خامنه ای

لزوم برخورداری از اندیشه ولایی و ولایت پذیری، نقش و جایگاه معنویت در دفاع از دیدگاه امام خامنه ای، جایگاه زنان، بصیرت در مدیریت و فرماندهی، خودباوری و خودکفایی؛ محورهای اصلی کتاب «سرمایه های فکری، معنوی و انسانی در اندیشه های دفاعی امام خامنه ای» را تشکیل می دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «در میان عناصر و مولفه های مشترک گفتمان امام راحل و امام خامنه ای مواردی چون خداباوری، توسعه علم و فناوری، ارتقای توانمندی های حرفه ای، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، مقاومت و پایداری، شهادت و ایثار، توکل و اخلاص و مانند آن مورد تاکید قرار دارد. ایشان دیدگاه های نظری امام را قوام بخشیده اند. نظریه مردم سالاری دینی –نهضت آزاداندیشی و برپایی کرسی های نظریه پردازی- تبیین دکترین سیاست خارجی بر پایه مولفه های عزت، حکمت و مصلحت، اتحاد ملی و انسجام اسلامی، اقتدار نظامی، استراتژی دفاع کاربردی، سیاست های سند چشم انداز همه از ارکان و نظریه های امام خامنه ای است.

لذا لازم است جهت پیشرفت و تعالی بیشتر کشور در تمامی عرصه ها و انسجام و همگرایی همه قوا و نهادهای حکومتی و نظامی به سمت شکوفایی و بالندگی از نظرات و دیدگاه های حضرت امام خامنه ای به عنوان علمدار هدایت و رشد بهره مند گردیده و با کاربردی کردن اندیشه های ایشان مسیر زمینه سازی حکومت عدل جهانی را با سرعتی مضاعف طی نمود.»

مطلب فوق بخشی از کتاب «سرمایه های فکری، معنوی و انسانی در اندیشه های دفاعی امام خامنه ای» می باشد که توسط دکتر نورالله حسین خانی و زیر نظر کمیته علمی شامل افرادی چون دکتر رضا حسنوی، حجت الاسلام علی اصغر صدری، سرتیپ دوی پاسدار ابوالفضل شکارچی، سرتیپ دو پاسدار ناصر دهقان، دکتر محمد ابراهیم سنجقی، دکتر سید اصغر جعفری، دکتر محمد صادق یوسف نیا و رحمان لطفی مرزناکی در ۲۱۶ صفحه نوشته شده و توسط دانشگاه صنعتی مالک اشتر منتشر شده است.

کتاب سرمایه های فکری، معنوی و انسانی در اندیشه های دفاعی امام خامنه ای در سه بخش تهیه و به رشته تحریر درآمده است. بخش اول که مربوط به سرمایه های فکری است شامل سه فصل با عناوین بصیرت در مدیریت و فرماندهی، خودباوری و خودکفایی و مدیریت دانش و سرمایه فکری نیروهای مسلح می باشد.

بخش دوم که با عنوان سرمایه های معنوی نگاشته شده است شامل سه فصل با عناوین لزوم برخورداری از اندیشه ولایی و ولایت پذیری، نقش و جایگاه معنویت در دفاع از دیدگاه امام خامنه ای، علم و فناوری و نوآوری به عنوان سرمایه، می باشد.

بخش سوم نیز با عنوان سرمایه های انسانی شامل سه فصل می باشد که ویژگی های نیروهای نظامی، جایگاه بسیج مردمی در دفاع از دیدگاه امام خامنه ای و جایگاه زنان عناوین فصل ها را تشکیل می دهند.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.