خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجمع حاخام‌های آمریکایی حامی آتش‌بس در غزه در شورای امنیت

جمعی از حاخام‌های آمریکایی با تجمع در شورای امنیت خواستار توقف جنگ در غزه و پایان دادن به حمایت دولت آمریکا از تجاوزات اسرائیل شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بیش از سی تن از حاخام‌های آمریکایی و طلاب علوم دینی از فرقه‌های مختلف یهودی، در داخل سالن شورای امنیت سازمان ملل دست به تظاهرات زده و خواستار آتش بس در جنگ غزه شدند.

این حاخام‌ها که در تور بازدید از سازمان ملل متحد شرکت کردند، پس از ورود به سالن شورای امنیت، چفیه‌های فلسطینی بر دوش انداختند و پارچه‌هایی را که روی آن نوشته شده بود: «اکنون آتش را متوقف کنید و بایدن استفاده از وتو علیه آتش‌بس را متوقف کن» در دست گرفتند.

آنها تصاویری را در صفحه‌های خود در شبکه ایکس و کلیپی از لحظه اعتراض در داخل سالن و برافراشتن بنرهایی در حمایت از آتش‌بس منتشر کردند.

صدای یهودیان برای صلح

این تظاهرات توسط گروه‌هایی از جمله: صدای یهودی برای صلح، یهودیان برای عدالت نژادی و اقتصادی و خاخام‌های حامی آتش‌بس سازماندهی شد. آنها از بایدن خواستند به حرف مردم گوش دهد و مانع از تلاش‌های فوری در سازمان ملل برای آتش‌بس و اقدامات بشردوستانه نشود.

فعالان ضد جنگ، جو بایدن را در جریان سخنرانی‌اش در کارولینای جنوبی، با شعار آتش بس در غزه غافلگیر کردند و او پاسخ داد که احساسات آنها را درک می‌کند و با دولت اسرائیل برای خروج از غزه همکاری می‌کند. تظاهرات فعالان در ایالات متحده افزایش یافته است و آنها اخیرا پل‌ها و جاده‌های بزرگ را در نیویورک و لس آنجلس بستند و تظاهراتی را در مقابل کاخ سفید و کنگره در محکومیت تجاوز مستمر اسرائیل به نوار غزه سازماندهی کردند.

ایالات متحده همچنان مانع پیش‌نویس قطعنامه‌های ارائه شده به شورای امنیت درباره آتش‌بس در جنگ غزه می‌شود. تجاوز وحشیانه‌ اسرائیل به غزه برای نود و ششمین روز متوالی ادامه دارد و جان بیش از ۲۳۰۰۰ فلسطینی را گرفته است. این حملات علاوه بر بیش از ۵۷۰۰۰ زخمی، نزدیک به دو میلیون فلسطینی را از خانه ‌ای خود آواره و بخش بزرگی از نوار غزه را ویران کرده است.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.