خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موضع‌گیری جدید یک سازمان هندو علیه مسلمانان هند

یک سازمان هندو که از طرفداران حزب نخست وزیر هند است، مدعی شده است که مسلمانان به دنبال ساخت مساجدی بر ویرانه‌های معابد هندوها هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سازمان داوطلبانه ملی هندو (Rashtriya Swayamsevak Sangh) ادعا کرد که چندین مسجد را در هند کشف کرده است که بر روی ویرانه‌های معابد هندو که قبلاً ویران شده ساخته شده‌اند.

طرح این ادعاها نشان‌دهنده تشدید درگیری‌های فرقه‌ای است که از چندین دهه قبل در این کشور به صورت مستمر وجود داشته است.

این ادعاها از سوی سازمانی مطرح شد که الهام‌بخش ایدئولوژیک حزب حاکم هندو بهاراتیا جاناتا به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی به حساب می‌آید.

این درحالی است که تنها چند روز از افتتاح رسمی معبد بزرگ رام در شهر آیودیا در شمال هند گذشته است. جایی که پیشتر مسجد بوده است و در سال ۱۹۹۲ توسط یک گروه هندو تخریب شد.

این گروه مدعی بود که این مسجد بر روی ویرانه‌های معبد هندوها ساخته شده است و از همین رو ادعاهای جدید می‌تواند تهدیدی برای مساجد مسلمانان هندوستان باشد و به درگیری‌های فرقه‌ای دامن بزند.

در همین زمینه، گروهی از وکلای هندی مدعی شدند که بررسی‌های سازمان باستان‌شناسی هند مسجدی را شناسایی کرده است که قدمت آن به قرن هفدهم بازمی‌گردد و بر روی محل معبد هندو در ایالت اوتار پرادش ساخته شده است.

ایندرش کومار، یکی از رهبران ارشد سازمان داوطلبانه ملی هم در سخنانی مدعی شد: طرح سؤالات درباره مساجد به این معنا نیست که گروه‌های هندو یک جنبش ضد مسجد و ضد اسلام هستند، بلکه در جستجوی حقیقتی هستند که جهان باید از آن استقبال کند و حقیقت را بپذیرید. اجازه دهید تا قوه قضاییه در این خصوص تصمیم بگیرد.

در همین حال، وکلای گروه‌های مسلمان در شکایتی که در شهر بنارس ارائه شد، اظهارات وکلای هندوها را به چالش کشیدند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.