خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کارگر مسلمان انگلیسی که جان ۲۹ نفر را در انگلستان نجات داد

یک کارگر مسلمان انگلیسی که توانسته جان ۲۹ نفر را نجات دهد، جایزه سلطنتی این کشور را دریافت کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رضوان جاوید، کارگر مسلمان انگلیسی شاغل در راه آهن این کشور به خاطر نجات جان ۲۹ نفر از خودکشی جایزه سلطنتی MBE را دریافت کرد.

وی اکنون از شهرت خود برای بحث و آگاهی‌بخشی در مورد سلامت روان و کمک به مردم در غلبه بر مشکلات روانی استفاده می‌کند.

جاوید که اهل شرق لندن است، در ایستگاه «ایلینگ برادوی» (Ealing Broadway) کار می‌کند. او با هوشیاری و نزدیک شدن به افراد آسیب‌پذیر در شرایط سخت به نجات جان آنها کمک کرده است.

این مرد ۳۳ ساله همچنین حساب‌های اینستاگرام و تیک تاک خود را برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتش با هدف الهام بخشیدن به دیگران راه اندازی کرده است.

وی در حساب اینستاگرام خود نوشت: در این دنیا، بشریت هیچ مرزی نمی‌شناسد. فرقی نمی‌کند که از چه دینی پیروی کنیم یا پوستمان چه رنگی باشد. همه ما با تمایل ذاتی خود برای کمک و ارتقای یکدیگر به هم متصل شده‌ایم.

وی افزود: هر عمل محبت آمیز، هر چقدر هم که کوچک باشد پتانسیل تغییر زندگی را دارد. این نوع محبت می‌تواند با گوش دادن به سخنان کسی که نیاز به کمک دارد یا بودن در کنار کسانی که احساس تنهایی می‌کنند انجام شود.

جاوید از دنبال‌کنندگان خود خواست تا با گسترش آگاهی و درک، تغییری در زندگی مردم ایجاد کنند.

وی می‌گوید: همه ما ظرفیت ایجاد تفاوت را داریم و این با گسترش آگاهی و درک شروع می‌شود. بیایید موانعی را که ما را از هم جدا می‌کند بشکنیم و از تنوعی که جهان به ما بخشیده استقبال کنیم. با ترجیح همدلی بر قضاوت، می‌توانیم تغییری پایدار ایجاد کنیم. امروز، من از شما می‌خواهم که در مورد پتانسیل خود برای ایجاد تفاوت فکر کنید. به سوی کسی که نیازمند است، دست یاری دراز کنید یا از عملی که به قلبتان نزدیک است حمایت کنید. بیایید کسانی باشیم که الهام‌بخش تغییر می‌شوند و دنیایی را خلق می‌کنند که در آن هر فردی احساس می‌کند دیده، و شنیده می‌شود و دیگران او را دوست دارند. خداوند به ما می‌فرماید: «اگر کسی جان یک انسان را نجات داد، گویی جان کل بشریت را نجات داده است».

بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت روان انگلیس، خودکشی دومین عامل مرگ و میر در میان جوانان ۱۰ تا ۳۴ ساله است.

منبع تی آر تی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.