خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش اسلام‌هراسی در اروپا در پی جنگ غزه

هماهنگ کننده کمیسیون اروپا برای مبارزه با نفرت ضد مسلمانان با اعلام افزایش اسلام‌هراسی در اروپا پس از آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر بر لزوم مستندسازی موارد نفرت و افزایش آگاهی برای دفع با آن تأکید کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماریون لالیس، هماهنگ کننده کمیسیون اروپا برای مبارزه با اسلام‌هراسی و نفرت ضد مسلمانان با اعلام افزایش احساسات ضد مسلمانان در اروپا پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، بر لزوم مستندسازی موارد نفرت و افزایش آگاهی برای مبارزه با آن تأکید کرد.

لالیس که در فوریه ۲۰۲۳ پست خود را پس از ۱۸ ماه خالی بودن این سمت بر عهده گرفت، تأکید کرد که این نهاد با چالش عدم گزارش موارد نفرت علیه مسلمانان در اروپا روبه‌رو است.

به گفته وی پرداختن به داده‌ها و آگاهی کامل از ابعاد نفرت از مسلمانان چالش بزرگی در اروپا است. او افزود که آنها باید اطمینان حاصل کنند که شهروندان مسلمان در این قاره به مقامات مجری قانون اعتماد دارند.

لالیس به لزوم ایجاد شبکه‌ای در میان کشورهای اتحادیه اروپا برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد حوادث نفرت‌انگیز و به اشتراک‌گذاری مدل‌های خوب برای مبارزه با آن‌ها اشاره کرد.

او همچنین تأیید کرد: با پایان اولین سال ریاستش، می‌توان گفت که پیشرفت‌هایی در ارتباط با کل جامعه مسلمانان و افزایش مشارکت بین کشورهای اتحادیه اروپا برای حمایت و حمایت مناسب و رفع تبعیض‌هایی که با آن مواجه هستند، حاصل شده است.

لالیس در مورد قطعنامه چارچوب اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۸ برای مبارزه با نژادپرستی و بیگانه‌هراسی، توضیح داد که این قطعنامه به کشورهای عضو این اختیار را می‌دهد که پرونده‌های مربوط به چنین موضوعاتی را پیگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه وقایعی که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، یهودی‌ستیزی و نفرت از مسلمانان در اروپا را افزایش داده است، ادعا کرد: اتحادیه اروپا برای این دو تهدید اهمیت یکسانی قائل است.

لالیس افزود: از دیدگاه اتحادیه اروپا، هیچ تفاوتی بین اشکال نژادپرستی و تبعیض وجود ندارد و یهود‌ستیزی و نفرت از مسلمانان با هم در چارچوب برنامه اقدام کمیسیون اتحادیه اروپا علیه نژادپرستی از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۵ مورد توجه قرار گرفته است.

هماهنگ‌کننده کمیسیون اروپا برای مبارزه با نفرت ضد مسلمانان در حالی چنین ادعایی را مطرح می‌کند که کوچکترین اتهام یهودستیزی برای هر فرد در اروپا می‌تواند به معنای از دست دادن موقعیت شغلی و اجتماعی خود باشد حال آنکه اظهارات اسلام‌ستیزانه به امری عادی در میان سیاست‌مداران راستگرای اروپایی بدل شده و هرگونه مقابله با آن به بهانه دفاع از آزادی بیان محکوم می‌شود.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.