خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نارندرا مودی بزرگترین معابد هندو‌ها در امارات را افتتاح کرد

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سفر خود به امارات که از سه شنبه گذشته آغاز شد و به مدت دو روز ادامه داشت، بزرگترین معبد سنگی سنتی هندو در خاورمیانه را در ابوظبی افتتاح کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این سومین نارندرا مودی به امارات در ۸ ماه گذشته بود، همانطور که او در حساب کاربری خود در پلتفرم X در مورد این دوره از سفرش گفت: من احساس خوشحالی می‌کنم که بخشی از این لحظه مقدس هستم.

رسانه‌های هندی سخنرانی ویدیویی مودی را در هنگام افتتاح معبد پخش کردند که او در آن ادعا کرد: امروز امارات فصل طلایی در تاریخ بشریت نوشته است. این معبد انرژی جدیدی به روابط بین هند و امارات تزریق خواهد کرد.

این معبد در منطقه ابوماریخا، نزدیک بزرگراهی است که پایتخت، ابوظبی‌را به دبی، که سال گذشته یک معبد هندو نیز در دبی افتتاح شد، قرار دارد. بنا به گزارش رسانه‌های هندی، مساحت این معبد ۵۵ هزار متر مربع است و بزرگترین معبد هندو که با سنگ سنتی در خاورمیانه ساخته شده، است.

جامعه هندی در امارات بزرگترین جامعه مهاجر در این کشور حاشیه خلیج فارس را تشکیل می‌دهد. روابط بین دو کشور پس از سفر تاریخی مودی به امارات در سال ۲۰۱۵، که اولین نخست وزیر هند در بیش از ۳۰ سال گذشته به این کشور بود، به تدریج تقویت شد.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.