خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تخصیص بودجه ۲۹هزاردلاری برای تامین امنیت مساجد در ادمونتون کانادا

وزیر امنیت عمومی کانادا از سرمایه گذاری فدرال ۲۹ هزار دلاری برای انجمن مسلمانان برای تامین امنیت و محافظت از مساجد «ادمونتون» خبر داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وزیر امنیت عمومی کانادا از سرمایه گذاری فدرال ۲۹ هزار دلاری برای انجمن مسلمانان برای تامین امنیت و محافظت از مساجد «ادمونتون» خبر داد.

«دومینیک لبلان»، تاکید کرد که تخصیص این بودجه از طریق برنامه زیرساخت‌های امنیتی برای انجمن مسلمانان این امکان را فراهم می‌کند تا دوربین‌های مدار بسته، سیستم هشدار ، کنترل دسترسی دیگر ابزار نظارتی را برای حفظ امنیت مساجد نصب کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه این بودجه به طور خاص به مسجد «الرشید» و سپس به دیگر مساجد ادمونتون تعلق می‌گیرد، خاطر نشان کرد که هزینه آموزش برای کار با تجهیزات جدید هم به مساجد پرداخته می‌شود.

از زمان آغاز به کار برنامه زیرساخت‌های امنیتی در سال ۲۰۰۷، دولت کانادا بیش از ۱۴ میلیون دلار از طریق این برنامه با هدف حمایت از بیش از ۶۰۰ پروژه برای جوامع در معرض خطر جرایم ناشی از نفرت سرمایه گذاری کرده است.

به این ترتیب بودجه برای سازمان‌های غیرانتفاعی خصوصی مرتبط با جامعه‌ای که در معرض خطر قربانی شدن توسط جرایم ناشی از نفرت هستند، در دسترس است و این نهادها می‌توانند تا ۵۰ درصد از کل هزینه های پروژه تا حداکثر ۱۰۰ هزار دلار برای هر پروژه را دریافت کنند.

«دومینیک لبلان» گفت: دولت ما متعهد است اطمینان حاصل کند که همه کانادایی‌ها فارغ از اعتقاداتشان احساس امنیت می‌کنند.

وی افزود: ما به همکاری با گروه های اجتماعی در سراسر کشور ادامه خواهیم داد تا امنیت آنها را تقویت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که آنها می توانند بدون ترس از امنیت خود زندگی کنند.

وزیر امنیت عمومی کانادا گفت: برنامه زیرساخت امنیتی در مساجد «ادمونتون» به ویژه مسجد «الرشید» که به تازگی هدف اقدامان ناشی از نفرت قرار گرفت، یکی از طرح‌های مهم برای اطمینان از ایمنی جوامع در معرض خطر و اطمینان از این است که آنها هنگام آمدن به عبادتگاه خود احساس راحتی می کنند.

وی تصریح کرد که با سرمایه گذاری در اقدامات امنیتی، مساجد می توانند عملکرد کامل خود را حفظ کنند و به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.