خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هموطنان زرتشتی استان یزد: ایران برای همه ایرانیان است/ در انتخابات مشارکت می‌کنیم

شماری از هموطنان زرتشتی ساکن در استان یزد با اشاره به اهمیت حضور آحاد جامعه در انتخابات ۱۱ اسفند، این مشارکت را مصداق ایران دوستی دانستند و از همه هم کیشان خود و دیگر ایرانیان خواستند فعالانه در این عرصه مشارکت کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حضور در تعیین سرنوشت و آینده ایران که یکی از شاخصه های اصلی آن شرکت در انتخابات است، ربطی به دین و مذب و قوم و آداب و رسوم ندارد و همه ایرانی ها در هر لباس و با هر آیینی با حضور در این عرصه بر سرنوشت خود حاکم می شوند.

شرکت در انتخابات پیش رو با توجه به شرایط فعلی جامعه جهانی و در حالی که همه مستکبران، دست به دست هم داده اند تا ایران قوی را به زانو در آورند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

زرتشتیان از جمله هموطنان ایرانی هستند که زندگی مسالمت آمیزی در کنار مسلمانان دارند و همیشه در همه صحنه های سیاسی و اجتماعی با مردم ایران همصدا و همنوا بوده و هستند و همه ساله در انتخابات های مختلف نیز حضوری فعال دارند.

به همین مناسبت، به گفت و گو با شماری از زرتشتیان ساکن در یزد نشستیم تا از حال هوای همکیشان خود برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند ماه و همچنین اهمیت شرکت در این عرصه را از آنها جویا شویم.

رییس انجمن “همازور” زرتشتیان یزد گفت: جامعه زرتشتیان مانند دوره های قبل همدوش با مسلمانان در انتخابات شرکت می کنند تا بهترین و اصلح ترین‌ گزینه ها از میان جمع نامزدها برای مجلس آتی انتخاب شوند.

“منوچهر ارغوانی” افزود: همه باید در سرنوشت جامعه خود سهیم باشیم؛ هر چند برخی مشکلات هست اما نباید دلسرد شویم؛ باید حضوری پر رنگ داشته باشیم تا جامعه خود را آباد کنیم.

رابطه میان زرتشتیان و مسلمان در یزد مثال زدنی است و همه به دنبال سربلندی این آب و خاک هستیم بنابر این از حقی که قانون جمهوری اسلامی برای ما مانند مسلمانان فراهم ساخته استفاده می کنیم

وی تصریح کرد: مشارکت همه شهروندان در انتخابات باعث می شود تا یک نماینده با رای بالا به مجلس راه پیدا کند و پشتوانه خوبی برای کشور باشد.

ارغوانی اظهار داشت: مشارکت گسترده مردم در رویداد مهم سیاسی مانند انتخابات، نشانگر توجه مردم به اوضاع جامعه و تلاش برای بهتر شدن آن است، تا مجلسی با پشتوانه قوی تشکیل و مشکلات را از مقابل روی مردم بردارد.

ارغوانی تصریح کرد: زرتشتیان نیز هر جا که پای آبرو، استقلال و سرافرازی ایران در میان است در صف اول هستند و در انتخابات پیش رو جامعه زرتشتیان استان یزد مشارکت خواهند داشت تا سرنوشت ایران زمین به نیکی رقم زده شود.

یک فرهنگی بازنشسته و عضو انجمن زرتشتیان یزد نیز به ایرنا گفت: عدم شرکت در انتخابات نوعی کم لطفی و بی مسوولیتی است، هر کس که در این مملکت زندگی می کند و ایران را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند.

“سهراب فیروزفر” که خود یکی از دست اندرکاران برگزاری انتخابات است، افزود: سه صندوق سیار و یک شعبه ثابت در شهرستان یزد برای اخذ رای زرتشتیان مهیا شده که صندوق سیار در روستاهای اطراف شهرستان و شعبه ثابت در باشگاه زرتشتیان یزد است.

به گفته وی در شهرستان های اردکان، تفت و میبد نیز هر شهرستان یک شعبه برای زرتشتیان این شهرستان ها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: ما نیز مانند سایر هموطنان عزیزمان برای دفاع از کیان ایران، شهید داده ایم و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در رویدادهای مهم و تصمیم ساز مشارکت کرده ایم، رابطه میان زرتشتیان و مسلمان در یزد مثال زدنی است و همه به دنبال سربلندی این آب و خاک هستیم بنابر این از حقی که قانون جمهوری اسلامی برای ما مانند مسلمانان فراهم ساخته، استفاده می کنیم.

انتخابات ایران و زرتشتیان
زرتشتیان نیز هر جا که پای آبرو استقلال و سرافرازی ایران در میان است در صف اول هستند و در <a data ail=170240 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8A7D986D8AAD8AED8A7D8A8D8A7D8AA title=انتخابات 2020 آمریکا>انتخابات<a> پیش رو جامعه زرتشتیان استان یزد مشارکت خواهند داشت تا سرنوشت ایران زمین به نیکی رقم زده شود

اما “کورش رشیدی”، زرتشتی دیگر ساکن در یزد با ابراز گله مندی از برخی رد صلاحیت ها، گفت: با وجود این همه مردم و از جمله زرتشتیان باید برای مشارکت در سرنوشت خود در انتخابات ۱۱ اسفند حاضر شوند.

“رستم کاوسیان زاده” دیگر زرتشتی یزدی هم اظهار داشت: پیشنهاد می کنم همه برای انسجام ایران قوی در این عرضه حاضر شویم و با توکل به خدا نامزد اصلح را انتخاب کنیم.

وی به آنهایی که برای حضور در انتخابات تردید دارند توصیه کرد: تفکر و بازبینی کنید و مصلحت را در نظر بگیرید و با خرد خود، ضمن حضور در این عرصه، بهترین ها را انتخاب کنید که این به نفع مملکت و نظام است .

وی ادامه داد: وظیفه ملی و میهنی ماست که به صورت جدی و فراگیر در انتخابات شرکت کنیم، ضمن آنکه ما زرتشتیان در تمام مواردی که تاکنون لازم بوده مشارکت در امور کشور داشته ایم و هم اکنون نیز این آمادگی را داریم که در پای صندوق های رای حضور داشته باشیم.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.