خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

در عید پسح، یهودیان افراطی مسجد الاقصی را به آتش کشیدند

یهودیان افراطی در روز عید پسح با توسل به زور وارد محوطه مسجد الاقصی شدند و این مسجد را به آتش کشیدند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “New Arab”شهرک نشینان افراطی یهودی در حالی بخش هایی از مسجدالاقصی را آتش زدند که “بن گویر”، وزیر امنیت ملی رژیم صیهونیستی، نیز پنج شنبه هفته گذشته در مراسم دعای یهودیان در دیوار غربی موسوم به “بیرکت کوهنیم” برای گرامی داشت عید پسح یهودیان در مسجد الاقصی شرکت کرده بود.

یهودیان شهرک نشین افراطی با این اقدام موج تازه ای از دشمنی شان با مسلمانان فلسطینی را رقم زدند.

مراسم دعای گرامی داشت عید پسح از سوی خاخام های ارشد اسرائیلی و خاخام دیوار غربی، شاموئل رابینوویتز، برگزار شده بود.

باید گفت در ایام عید پسح یهودیان، هزاران اسرائیلی در مراسم نیایشی که برای گرامی داشت از این عید در دیوار غربی برگزار می شود شرکت می کنند و با وجود اینکه غیرمسلمانان حق عبادت در مسجد الاقصی را ندارند یهودیان افراطی اما با توسل به زور مراسم دعای خود را در این مسجد برگزار می کنند و با مسلمانان درگیر می شوند.

در عید پسح یهودیان در روز پنج شنبه هفته گذشته حدود یک هزار و صد و بیست و هشت یهودی شهرک نشین افراطی پس از ورود غیرقانونی به محوطه مسجد، مسجدالاقصی را به آتش کشیدند.

این در حالی بود که پلیس رژیم صهیونیستی در دروازه ورودی به شدت ورود مسلمانان را کنترل می کرد و محدودیت هایی را اعمال می نمود.

پلیس رژیم صهیونیستی در ادامه دروازه مسجد را به روی عبادت کنندگان مسلمان مسدود نمود.

از سویی هم حضور بن گویر در مراسم عید پسح یهودیان در مسجد الاقصی به یهودیان افراطی برای آتش زدن مسجدالاقصی انگیزه بیشتری داده بود. بن گویر همواره از حملات یهودیان شهرک نشین افراطی به مسجدالاقصی حمایت کرده است.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.