خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: برای کنترل هوش مصنوعی نیازمند یک معاهده بین المللی هستیم

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، با ابراز نگرانی از گسترش و توسعه روز افزودن هوش مصنوعی گفت هوش مصنوعی می بایست در چارچوب اصول اخلاقی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “واتیکان نیوز”، پاپ فرانسیس قرار است در اجلاس سران گروه هفت که قرار است از سیزدهم تا پانزدهم ماه ژوئن در ایتالیا برگزار شود، شرکت کند و درخواست خود برای مهار هوش مصنوعی را مطرح کند.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، روز گذشته جمعه گفت پاپ فرانسیس دعوت وی برای شرکت در نشست سران گروه هفت در ماه ژوئن را پذیرفته است.

جورجیا ملونی که ریاست گروه هفت را بر عهده دارد در اجلاس آتی این گروه در ایتالیا میزبان رهبران سیاسی “انگلستان، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن و ایالات متحده آمریکا” خواهد بود.

از سویی هم پاپ فرانسیس پیام سالانه خود در مورد صلح را به هوش مصنوعی اختصاص داده و تاکید کرده است برای حصول اطمینان از اینکه هوش مصنوعی در چارچوب اصول اخلاقی مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز به یک معاهده بین المللی احساس می شود.

باید گفت هوش مصنوعی با ارائه سیستم های پیشرفته ای چون “open AI’s” و “ChatGPT” به استفاده کنندگان توانایی تولید عکس ها، متون و موسیقی های را داده است، هوش مصنوعی با ایجاد توانایی هایی شبیه انسان نگرانی هایی را اما برانگیخته است. به نظر می رسد اگر هوش مصنوعی با سرعت کنونی پیشرفت کند، در آینده ای نه چندان دور شاهد تهدیداتی در زمینه “خلوت انسان ها، قانون کپی رایت” و حتی زندگی انسان به طور کلی باشیم.

از سویی هم هوش مصنوعی با توانایی های خارق العاده ای که ایجاد کرد نگرانی هایی را برای رهبران دینی به وجود آورده است.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.