خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بحث ارواح سرگردان و نفوذ آنها در روح انسان ریشه اسلامی ندارد

به گزارش ادیان نیوز، برنامه «شعبده شوم» این هفته با موضوع کارکرد متافیزیک  و جن در عرفان حلقه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا انهاری، مدیر انجمن نجات از عرفان حلقه، خانم کرباسیان، کارشناس مسائل دینی و خانم علوی، یکی از آسیب دیدگان عرفان حلقه روانه آنتن رادیو گفت‌وگو شد.
در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا انهاری با اشاره به جایگاه بحث جن گیری و خروج جن از بدن افراد در عرفان حلقه اظهار کرد: آن‌ها به افراد می گویند که ما برای درمان، جن ها را از بدن شما خارج می کنیم و ممکن است اینگونه مسائل برای کسانی که دارای مشکلات از جمله مشکلات جسمی باشند دارای جاذبه باشد.
وی با بیان اینکه آن‌ها می گویند ما از طریق برون ریزی و خروج جن از بدن، بیماریهایی چون سرطان و ام اس را نیز  در مان می کنیم، تصریح کرد: آن‌ها به مخاطبان خود می گویند که شما به خاطر رسوخ جن و موجودات غیر ارگانیک و ارواح در بدنتان دچار سرگردانی و بیماری شده اید و باید به روح القدس متصل شوید.
این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و ادعاهایی که آن‌ها مطرح می‌کنند با قرآن و دین اسلام مغایرت دارد، ‌تصریح کرد: داستان اتصال به روح القدس یک موضوع ساختگی و خرافاتی از سوی این حلقه است.
وی با بیان اینکه در دین اسلام افراد برای اینکه با روح القدس ارتباط برقرار کنند باید پیامبر، معصوم و یا ولی الله باشند، ادامه داد: اینگونه نیست که حتی این افراد نیز هر لحظه که بخواهند بتوانند با روح القدس ارتباط بگیرند ولی موسس عرفان حلقه مدعی است که من در هر ساعتی می توانم شما را به روح القدس وصل کنم و جن را از بدن شما خارج کنم.
انهاری با تأکید بر اینکه جن یک موجود ارگانیک است که از جنس آتش است، غذا می خورد و زاد و ولد دارد، اظهار کرد: این در حالی است که در عرفان حلقه از جن به عنوان یک موجود غیر ارگانیک نام برده می‌شود.
مدیر انجمن نجات از عرفان حلقه با تأکید بر اینکه بحث ارواح سرگردان و نفوذ آن‌ها در روح انسان ریشه اسلامی ندارد و از آموزه های تحریف شده مسیحیت آمده ولی متأسفانه به عنوان عرفان اسلامی از سوی عرفان حلقه مطرح می‌شود، ادامه داد: در بحث ارتباط با روح القدوس در این عرفان سه ضلع درمانگر، درمانگیر و روح القدوس وجود دارد و تأکید بر این است که این ارتباطات باید توسط مرکز عرفان حلقه صورت بگیرد. با اینگونه تعاریف، طاهری (موسس عرفان حلقه) در صدد است که خود را به نوعی منجی عالم بشریت معرفی کند.
این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه ارتباط سران این حلقه با موضوع جن و جن گیری مشهود است و متاسفانه این موضوع، آثار بسیار منفی را بر روی مخاطبان خود گذاشته است، ادامه داد: در این عرفان به افراد می گویند که شما اگر می خواهید به خدا برسید باید همه چیز را رها کنید. مثلاً ما موردی داشتیم که خانم در دوره سوم مستری بود و همسرش به او گفته بود که می خواهم ابراهیم وار شما را رها کنم. در این عرفان این تأکید وجود دارد که برای رسیدن به کمال باید از همه قطع امید کنیم و به شکل سازمان یافته ای دور کردن افراد از خانواده مورد تشویق و تاکید قرار می گیرد. از دیگر سو به افراد تأکید می‌شود که قرآن رامفاتیح الجنان و آیات قرآن را از منزل خود دور کنند. مثلاً آن‌ها تاکید دارند که افراد نباید آیه «ان یکاد» و یا «آیه الکرسی» را بر روی دیوار های خانه شان نصب کرده باشند.
در ادامه این برنامه خانم علوی یکی از نجات یافتگان از عرفان حلقه اظهار کرد:در کلاس های عرفان حلقه که من دو ترم آن شرکت کردم، می گفتند جن باعث آزار و اذیت شما شده است، در روح و بدن شما نفوذ کرده و ما می خواهیم از طریق روح القدس این جن را ازبدن شما خارج کنیم.
وی با بیان اینکه من از تاریکی می ترسیدم و برای نجات از این موضوع و رها شدن از این ترس به پیشنهاد یکی از نزدیکان به کلاس های عرفان حلقه رفتم، ادامه داد:  در کلاسها به صورت گنگ و بسته عقاید این گروه مطرح می‌شود. برخی از افرادی که به کلاسها می آمدند دارای بیماری جسمانی بودند و می خواستند با استفاده از این عرفان شفا پیدا کنند. برخی دیگر نیز می خواستند رها شوند.
این نجات یافته از عرفان حلقه با بیان اینکه در طول مدتی که به کلاس های عرفان حلقه می رفتم در طول روز سه مرتبه و در ساعت های معینی با اطلاع مستر با روح القدس ارتباط می گرفتیم ادامه داد: در یک جا می نشستیم، چشمانمان را می بستیم و به این موضوع فکر می کردیم که مستر در حال ارتباط دادن ما با روح القدس است در حالی که ما اصلاً نمی دانستیم که روح القدس چه کسی است. در این کلاس ها به ما می گفتند که این ارتباط باعث برون ریزی می‌شود و بسیاری حسدها و خشونت هایتان بیرون ریخته می‌شود.
علوی با بیان اینکه در کلاس های عرفان حلقه مستر ها از واژه بسم الله استفاده نمی کنند و به جای آن میگویند «به نام بی نام او» ادامه داد:  آن‌ها خداوند را روح القدس می نامیدند و در کلاس بیشتر انواع اتصالات را بیان می کردند و کمتر از عقایدشان صحبت می کردند.
بر اساس این گزارش در این برنامه خانم کرباسیان کارشناس مسائل دینی نیز با اشاره به خلسه هایی که این عرفان برای مخاطبان خود ایجاد می‌کند، گفت: یکی از آثار این خلسه بریدن افراد از معرفت های الهی است به نحوی که امید افراد قطع می‌شود و مخاطبین به نوعی به دوری از خانواده  و صله رحم تشویق می شوند.
وی با اشاره به انواع اتصالاتی که در این عرفان به مخاطبانشان ارائه می‌کنند گفت: با توجه به این نوع اتصالات بسیاری از مخاطبان این فرقه خانواده هایشان از هم گسیخته شده است به نحوی که شاهد بریدن مهر و محبت پدر و مادر از فرزندان و همسرانشان از یکدیگر بوده ایم.
منبع: مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.