خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشن‌های عید قربان در سرتاسر تورنتو کانادا برگزار شد

ادیان نیوز/ مراکز اسلامی و مساجد سرتاسر شهر تورنتوی کانادا با برگزاری گردهمایی ‌ها و نشست‌های بزرگ، با حضور جمع کثیری از مردم، عید سعید قربان را جشن گرفتند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مسلمانان سرتاسر تورنتوی کانادا با برگزاری مراسم در محوطه مراکز اسلامی و مساجد، عید سعید قربان را جشن گرفتند.

جامعه اسلامی گردهمایی های متعددی با گروه های گسترده ای از مردم، با قومیت ها و نژادهای مختلف برگزار کردند.

شیخ احمد کوتی در مراسم سخنرانی جشن عید قربان، در جمع کثیری از مسلمانان که در موسسه اسلامی تورنتو گردهم آمده بودند گفت: امروز ما جشن بزرگ قربانی کردن را برگزار می کنیم و ما به میلیون ها زائر که در اماکن مقدس حضور یافته اند می پیوندیم. آن ها مهمترین آیین های حج را تمام کرده اند و جشن می گیرند. ما نیز با جشن گرفتن عید ، به میلیون ها مسلمان در سراسر جهان می پیوندیم.

شیخ احمد کوتتی محقق برجسته اسلامی آمریکای شمالی و دانشمند ارشد ساکن در موسسه اسلامی تورنتو گفت: عید قربان وقت شکرگذاری و به اشتراک گذاری شادی است. همچنین زمان تأمل در آرمان هایی است  که آن ها را گرامی می داریم: آرمان هایی چون ایمان ، اعتماد به خدا و ایثار. این ها ایده آل هایی برای ما هستند که از داستان پیامبر بزرگ، حضرت ابراهیم (ص) می آموزیم.

در یک گردهمایی بزرگ دیگر، دکتر جاسر آدو درباره اهداف بزرگ حج یادآوری کرد و گفت: هدف اصلی حج این است که فرد شروع تازه ای با الله داشته باشد. تجدید میثاق با خدا کند و از اشتباهاتش توبه کرده و حق مردم را به آنان بازگرداند. و با یادآوری زندگی پس از مرگ همه با هم مساوی بوده و بر روی زمین یکسانی ایستاده اند.

وی که یکی از اعضای شورای اروپایی فتوا و تحقیقات و از اعضای بنیانگذار اتحادیه بین المللی روحانیون مسلمان است افزود: حج نشان می دهد که اسلام بسیار بزرگتر از پیروان محمد (ص) است و اسلام تسلیم اراده خدا شدن ، از آدم تا محمد است و نمونه اصلی ان نیز ابراهیم (ص) است و وقایع زندگی او به معنای واقعی کلمه مکان ها و مناسک حج را تعیین می کنند.

 نخست وزیر کانادا عید را به مسلمانان تبریک گفت

در عین حال ، نخست وزیر جاستین تروودو در پیام عید قربان خود از مسلمانان کانادا بخاطر سخاوت و مشارکت آنها قدردانی کرد.

ترودو در بیانیه خود گفت: امروز ، مسلمانان در کانادا و در سراسر جهان پایان حج را جشن می گیرند.  عید قربان زمانی است که خانواده ها و عزیزان گرد هم می آیند تا دعا کنند ، یک وعده غذایی به اشتراک بگذارند و نعمت های زندگی را جشن بگیرند.  

وی همچنین گفت: این فرصتی برای تأمل در ارزش هایی مانند خدمات جامعه پ، دلسوزی و سخاوتمندی است. چه حمایت از یک موسسه خیریه محلی و چه اینکه همسایه نیازمندی داشته باشند، مسلمانان کانادایی به بهترین شکل این ارزش ها را به ما نشان  داده اند. امروز ، بیایید قدردان جوامع مسلمان کانادا و زحماتی که برای بهبود زندگی ما کشیده اند باشیم. به نمایندگی از خودم و خانواده! عید شما مبارک!

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.