خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیین زیبای عید سعید قربان در بلاروس + تصاویر

ادیان نیوز/ اعضای جامعه اسلامی در شهر ایوی در بلاروس با حضور در مسجد، نماز عید قربان را برگزار کرده و در ادامه گوسفندی قربانی کردند. هر خانواده مسلمان در بلاروس حداقل ۱ بار در عمرشان قربانی می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از belsat، مسلمانان در کشور اروپایی بلاروس، عید سعید قربان را جشن گرفتند.

امسال اعضای جامعه اسلامی، عید قربان، یکی از مهمترین اعیاد مسلمین را جشن گرفتند. در ساعات نخستین روز، مسلمانان با رفتن به مسجد شهر ایوی در  منطقه گرودنو در بلاروس، نماز عید را برگزار کرده و در جشن عید قربان شرکت کردند.

از آنجایی که جشن قربان یک مراسم خانوادگی محسوب می شود، مسلمانانی که در شهرهای اطراف به کار مشغول بودند، خودشان را برای نماز عید و شام خانوادگی به اینجا رساندند.

مسجد دو ورودی جداگانه برای بانوان و آقایان دارد و مراسم در مسجد از ساعت ۸ صبح در آغاز شد. پس از اقامه نماز، مسلمانان در مراسم قربانی شرکت کردند. در حالی که در سرتاسر جهان مسلمین با قربانی دادن به پیشگاه خدا، عید  را جشن می گیرند، تاتارهای بلاروس نیز استثنا نیستند و هر خانواده مسلمان حداقل ۱ بار در عمرشان قربانی می دهند.

بلاروس کجاست؟

یک سرزمین دور از دریا در اروپای شرقی است، که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم‌مرز است. پایتخت آن شهر مینسک است، و شهرهای مهم دیگر آن برست، ، گرودنو، گومل، موگلیف و ویتبسک هستند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.